De barn och unga som av olika anledningar har blivit omhändertagna och kommit att hamna på institution lever ofta under vidriga förhållanden, där de bland annat får en undermålig skolgång om dom ens får någon alls under långa perioder. Här har en ung flicka och hennes småsyskon blivit omhändertagna och placerade på institution isolerade och utan någon riktig skolgång... Men om en förälder utav någon anledning skulle låta barnet vara hemma lite
för mycket kanske på grund av sjukdom eller väljer att hemskola sitt barn så är risken mycket stor
att det kommer straffa sig genom att barnet kommer att bli omhändertaget av samhället. Men dessa institutioner däremot, får lov att underlåta att ge barn en ordentlig skolgång! Vem bryr sig om den smärtan som barnen genomlider av att vara placerade och bli behandlade på det här sättet?! Inte de korkade och känslomässigt störda socialsekreterarna och politikerna i alla fall!
Läs mer:
http://www.nyapolitiken.biz/sve_politik/flicka-inlast.html
Share |
Läs mer:
http://www.nyapolitiken.biz/sve_politik/flicka-inlast.html
Share |
Mycket märkligt allt som får ske inom dessa institutioner. Änn värre att farligheten vad gäller att bli utsatt frö brottslighet, t.ex.misshandel,stöld ab påersonliga tilhörigheter (du kan inte låsa om dig), sexuella övergrepp båte från andra intagne, eller från omogna sk behandlingsassistenten.
SvaraRaderaDessa behandlinggsassistenter kan arbeta fritt utan utbildning om de t,ex dejtar institutionsägarens dottter.. (Oasen barnhem).
Alla sifftor, inkl att bli mördad ökar sköhögt i risk för barn och ungdomar på institution.
Lägg därtill att ingen institution lyckats frambringa så värst goda resultat heller. Varför betalas samhället skyhöga summor tiill kapitalister så barnen ska vistas i dessa bevisligen farliga miljöer med urusla behandlingsresutltat?
Måtte nåågon julefrid kunna komma till alla er utsatta. Håll era huvuden högt!
More abt the case
SvaraRaderawith links to 3 movies what in detajl happened in this diagnosfalsification war from the Social service Uddevalla Municipality towards the faily of ms Tomova-Kallmyr/Tomova
http://youtu.be/wzh-0bYShjw
Mimmi som i Bulgarien, har varit med sin syster och bror en bland dem 10 bästa eleverna efter skolbetyg i klasserna, och som har i sin bulgariska skola gjort upp till 80 hemläxor om dagen (allt efter bulg. obligatoriska utbildningsystemmet på skolor i grundskolan) har sedan hon anlänt glad, positiv utåtriktad till Sverige intalats att hon skulle "må dåligt" fr. hennes skolkurator Annika på Ramnerödsskolan i Uddevalla. Idag terrorirserar socialtjänsten henne med syskon i deras hem (för att deras mor öppnat grupp för barnen för att ta barnen ut ur Athenagården, där Mimmi utvecklat anorexia, Rozita magkattar och Romen sängvättning av rädsla och av tvångssvält, personalen även skrämde barnen och för handläggare hade social nämnden utsatt trots moderns skriftliga proteester, samma socialsekr. som av bulgariska socialchefen herr Jordan Nenov var i februari 2008, efter hans enormt stora sociala egna utredning, bedömt till "Ert fall handlar om tjänstmissbruk av hämndlysten socialsekreterare för moderns polisanmälan mot henne i dec 2007". genom utredning i hemmet och trots att barnen är släppta fr. Athenagården den 08 febr 2013, sätter socialtjänsten genom en falsk utredning från BUP, vilken Social Styrelsen har vägrat ta emot moderns överklagan emot, samt barnens officiella bulgariska dokumentation om psykisk och mental hälsa och höga skolbetyg (barnen har studerat i Bulgarien och kom till Sverige den 13 dec 2012 och direkt i january startade de med hjärntvätten och mentala terrorn mot Mimmi)
SvaraRaderaSocialtjänsten krossar välmående barn och deras familjer, bara de lyckas hitta en svag punkt så sätter de in stöten, och när barnen väl är nne i maskineriet så går det inte att få ut dem därifrån. Har man varit i kontakt med socialtjänsten så blir man stämplad, säger man att ens barn har blivit omhändertaget så tror de som inte känner en att det omhändertagandet måste varit befogat på något sätt, folk vill inte tro att barn omhändertas på lösa grunder. Men jag vet nu att det är så, och jag har dykt in i en sjuk värld, där inget är vad man kan förvänta sig att det borde vara. Det verkar som alla socialtjänstemän har hamnat i en masshypnotiskt tillstånd där de inte ser det absurda i sitt agerande, de ser heller inte lidandet de utsätter barn och unga för, samt vad de utsätter föräldrarna för.
SvaraRaderaNOG ÄR DET "PÅ MODET" ATT HÅLLA BORTA FRÅN SKOLAN NORMALT OCH HÖGT INTELLIGENSBEGÅVADE BARN, NÄR DE HAR MED SOCIALTJÄNSTEN OCH MED STATLIGA BIDRAG ATT GÖRA! MITT BARN ÄR INTE ENDA OFFRET FÖR DENNA GENERÖSA DIAGNOSFÖRFALSKANDE STATLIGA POLITIK! SKOLLAGEN OCH OFFICIELLA DOKUMENT GÄLLER INTE I SVERIGE DÄR SEDLARNA PRASSLAR!!!
SvaraRaderaeureka
Newbie
Karma: 0
Antal inlägg: 9
Kommunal "fostermamma" håller en 10årig pojke ifrån skola
« Svara #1 skrivet: 20 Januari 2013, 22:44:29 »
--------------------------------------------------------------------------------
Kommentar:
Här en artikel från en lokal tidning, där kommunal fostermamma kallas för "mamma" dvs.LVUat barn som tvingas bo hos henne kallas för hennes "son", av journalisterna.
Denna kommunal fostermamma håller ett främmande barn ifrån skolan, därför att utredare beslutade om att pojke inte är så pass svårt handikappd som denna fostermamma skulle vilja att han ska vara. Kanske hon ska få mindre arbetslön, om barnet ska visa sig mindre handikappat?
Faktum är att ofta helt friska barn eller lätt handikappade innan LVU blir till "svårt handikappade" när de hamnar hos socialernas fosterfamiljerna. Och bara runt 30 proc. av LVUade barn får gymnsiebehörighet. Hon kämpar kanske för sitt arbetslön,men hon säger att hon kämpar för att pojke ska få assistansbidrag i skolan.
Artikel i en lokal tidning "Eskilstuna Kuriren".
Hon håller sonen
hemma från skolan "Säkerheten kan inte garanteras"
Strängnäs
Tre dagar före skolstart fick fosterhemsmamman Catarina Zettervall beskedet att Linus, 10, blir utan assistentbidrag. Nu hålls pojken hemma.
Catarina Zettervalls fosterhemsson Linus förlorade bidraget till skolassistent som han haft sedan årskurs ett. – På vilka grunder bestämmer man att vissa barn har rätt till assistans och andra inte, undrar hon.
– Jag sa att jag inte kan låta honom gå i skolan om han blir utan sin assistent. Jag kan inte garantera hans trygghet, säger Catarina Zettervall.
Linus, som egentligen heter något annat, har adhd samt fysiska komplikationer, bland annat med en nedsliten höftkula.
Han är normalbegåvad men har inte uppnått kunskapsmålen i någon årskurs. Det var först i höstas som han knäckte läskoden.
Under hela skoltiden har Linus haft en assistent vid sin sida för att han lättare ska kunna tillgodogöra sig undervisningen.
– Han har svårt att komma igång, svårt att stoppa. Han har svårt att få saker och ting på rätt plats, ta rätt saker med sig, och han kan hamna i farliga situationer, säger Catarina Zettervall om hans diagnos.
Men i höstas stramade barn- och utbildningsnämnden åt kriterierna.
Lars Borg, verksamhetschef på Resurscentrum, är tydlig med att det är skolorna, via elevpengen, som ska bekosta allt det som har med undervisning att göra. Det är Resurscentrum som behandlar skolornas ansökningar för elever med specifika behov.
– Vi var för liberala i vår bedömning tidigare, säger Lars Borg.
– Det innebar att vi smetade ut det, många fick resurser men väldigt lite. Nu ska vi precisera bidraget och ge större belopp men till färre elever
Läs mer i Strengnäs Tidning hur det gick för Linus och vad bidragen, de så kallade tilläggsbelopp, ges för.
« Senast ändrad: 20 Januari 2013, 22:47:07 av eureka »
Loggat
KÄLLA
FORUM NKMR