tisdag 3 september 2013

Sarah McLachlan - I Will Remember You



Share |

4 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.d-intl.com/2013/09/06/kronika-kvinnorna-som-socialtjansten-inte-kunde-knacka-2/

För kännedom

Berätta om myndighetsövergrepp sa...

Märkligt att fosterhemsmamman ägnar sig åt dem som möjligtvis kan gagna hennes ärende. Naturligtvis skall barn hem till sina biologiska familjer i mesta möjliga mån och samhället borde hjälpa och stötta familjer i bästa möjliga mån. Det finns så många familjehem som parasiterar på andra människors olycka, som är ett resultat av den sociala myndigheten egna misshandel och terror. Visst kan jag hålla med om att Marks kommuns socialtjänst är en katastrof, men faktum kvarstår och det är att hela systemet är en katastrof. Det som hänt min familj borde aldrig fått hända. Socialtjänstemännen traumatiserar familjer och alienerar föräldrar och barn ifrån varandra och skapar något som inte fanns där innan, påhejade av familjehemmen. Jag minns så väl hur fostermamman i Mark gick in i min och min dotters relation när allt var som känsligast och sänkte mitt föräldramandat ytterligare inför min dotter. Man måste vara en stålkvinna/stålman för att orka med den myndighetsmisshandel man utsätts för. Dessa människor tror sig ha rätten att ställa sig över andra, dömma dem och slita och dra i föräldrar och barns hjärtan, skända sönder dem, sedan vänder man den naturliga reaktionen på ett trauma - myndighetsmisshandeln orsakat - mot dem. Jag arbetar som ingenjör, jag vistas dagligen i en miljö med entusiastiska teamarbetande kollegor, jag kan meddela att det är en total krock med dessa manipulerande lögnaktiga socionomer man möter hos socialtjänsten. Fostermamman är inte bättre än de föräldrar som hindrar sina barn att träffa sin andra förälder, de är samma skrot och korn, som genom lögner och manipulationer går in i barnens psyke för att fylla sina egna egon, de borde smaka på sin egen medicin och få känna på sin egen hänsynslöshet, den ohyggliga smärta man utsätter barn och föräldrar för. Inget barn skall behöva försättas i en situation där den tvingas välja bort sin förälder i förmån till den som har fått övertaget genom lögner och manipulationer. Men det värsta är att ingen ställs till svars mot det som pågår. Ingen tjänsteman eller politiker tar ansvar för vad de själva eller deras kollegor gör, eller vad familjehemmen gör. Familjehemmen kan prata runt bland politiker och tjänstemän och snacka ner de biologiska föräldrarna. Många misslyckade politiker som sadlar om, blir ofta familjehem eller ägare respektive delägare till institutioner, de ser möjligheter att tjäna pengar där och det gör de också. Under tiden detta pågår förlorar föräldrar och barn dyrbar tid och band går förlorade. Efter moget övervägande - nej, jag stöttar inte fosterhemsmamman!!! Hon har redan fått alldeles för mycket utrymme... Vilken biologisk familj har någonsin fått så mycket utrymme eller ens möjlighet att få sina röster hörda!!!

Anonym sa...

Jag kan samarbeta...med ärliga personer. Mina bästa vänner och samarbetspartners är tekniker och ingenjörer (som dessutom är mycket allmänbildade och hederliga). Vi trivs dessutom med barn, djur och natur)
Det är smärtsamt för oss att se "socialtjänstens" lögn-, hot- och övergreppsutövning" och deras fiffel med tex bisysslor, märkliga inköp av pengakåta konsulter och kompisrelationerna de har till t ex tillsynsmyndigheternas konsulenter. Hälsning från en mamma i Muteborg

Anonym sa...

Här finns en lista på människor som kan berätta om PAS- och dess följder.

Enkelt kan man säga att PAS betyder föräldraalienering. Oftast på grund av dåligt beteende från ena föräldern som pratar illa om andra föräldern, saboterar umg
ängen osv. Kort hjärntvättar barnet.

PAS är i Sverige fortfarande ett ifrågasatt begrepp. Faktiskt kontroveriellt inom psykologi/psykiatri också. Andra länder ligger LÄNGT före. ALlt för att skydda felaktigt beteende i detta märkliga land.

Listan:
Här kommer en lista på "lämpliga" personer att intervjua om PAS: Daddy, Ingrid Carlqvist, Pär Ström, Lena Hellblom Sjögren, Pelle Billing, Michael Alonzo, Patrik Nyberg, Ruby Harrold-Claesson, Lena Celander-Jörgensen, Jenny Beltran, Uppsala Mansjour, NKMR m.fl.