söndag 16 mars 2014

Det biologiske prinsippet i barnevernet


Hej kära bloggläsare, jag har inte varit så aktiv på bloggen det sista, men jag jobbar febrilt med samma frågor men på annat fält ;)

Det har som sagt blåst lite i Mark, men man skriver inte så mycket om det, snarare är det anmärkningsvärt tyst, som om politiker har blivit tillsagda att vara tysta till media. Arial Faily som gjorde den första skändnings-utredningen kring min dotters ärende tillsammans med Katarina Stål har premierats och flyttat från mindre populära området Angered och bor numera på gräddhyllan ute på Lindholmen, samma resa har Katarina Stål gjort, även hon har flyttat till det mer respektabla området. Så att parasitera på andra människor lönar sig uppenbarligen i vårt samhälle.

Socialchefen Magnus Andersson fick ett låtsasjobb ute i Angered efter att ha gjort bort sig i Mark, men nu har han fått nytt arbete i hans hemtrakter Ulricehamn, något som för honom även är en tidigare arbetsgivare.

För min egen del har det varit en hel del cirkus kring Frölunda-Högsbo-Askims socialtjänst, det är minst lika illa där som i Marks kommun. Min dotter har nu aktivt i 3 års tid hjärntvättats och alienerats från mig, vi har alla har lidit på ett sätt som är allt annat än mänskligt, med familjehemmet Anderströms och Sjöstedts support. Alla normala krisreaktioner på detta vänds mot oss, men främst mot mig naturligtvis. Vi har ett system som främjar alienering av barn och unga och underlåter att ge relevant stöd och hjälp, det kan man ju fundera på vad det är för krafter bakom det. Naturligtvis har jag en förklaring på det - men det kommer jag att återkomma till vid ett annat tillfälle.

Även i Norge börjar man reagera och agera mot deras motsvarighet till IFO, barnevernet.



Share |

Inga kommentarer: