lördag 10 november 2012

Annas nyfödda bebis togs av socialtjänsten efter tre veckor

Hur många finns det inte runt om i landet som blivit behandlade såhär! Socialtjänsten har blivit den nya hemliga polisen med rätten att använda sig av hemliga domstolar för att få igenom korrupta beslut. Det finns ingen hjälp att få, det man blir erbjuden är stjälp... Det samhället håller på att bygga upp är ett monster, för det kommer att komma en dag då alla drabbade kommer att kräva vedergällning! Det pyr redan runt om... Sverige lika med demokrati, knappast...

"En stund därefter kommer ett familjehem och hämtar hennes son.
– De tog honom och det var bara för mig att lämna Ankaret. Jag mådde så dåligt just då, säger Anna.
Hon fick åka hem till sin tomma lägenhet, dit ingen av utredarna varit, och vänta på att mardrömmen skulle ta slut.
– Det är så konstigt alltihop. Hur kan de göra så här?
Svaret på den frågan finns i förvaltningsrättens dom i ärendet. Hon ska brista i omsorg om barnet. Inte vara tillräckligt engagerad och till saken hör också att Anna har ADHD.
– De har tänkt att bara för att jag har ADHD så ska jag inte kunna ha min son. Min föräldraförmåga ska vara nedsatt. Jag känner många föräldrar som har ADHD, säger Anna.
I domen tas det också upp att sonen hade svampinfektionen torsk och att Anna inte gjort det hon ska för att få bort den.
– Det känns jobbigt att de säger till mig att jag förorsakat honom hemsk torsk, säger hon och fortsätter.
– De säger att jag brister i omsorgen. Det är så fel det kan bli.
Anna är förtvivlad över situationen. Hon har börjat gå hos en arbetsterapeut för att visa att hon visst är duktig. Men hon vet inte hur hon ska kunna visa att hon kan ta hand om sin son.
– Hur ska jag kunna motbevisa det om jag inte får ha mitt barn?"

Läs mer:
http://op.se/lanet/1.4836295-annas-nyfodda-bebis-togs-av-socialtjansten-efter-tre-veckor?articleRenderMode=article_full_discussion#commentForm




Share |

1 kommentar:

Anonym sa...

updfutr 9Det är nästan så att jag tycker Stalin var "snäll" i jämförelse. Han lät allfall familjer hållas samman under tvångsförflyttnngar...
Nej, Stalin var inte snäll. Nej, Marks kommuns socialförvaltning är allt utaom "snäll". Den är sjuk. Genomsjukt rutten.