måndag 20 juli 2015

LEX Alonzo


Min dotter har blivit stulen av familjehemmet Anderström & Sjöstedt, de har alienerat min dotter ifrån mig. Filmen nedan är bra exempel på hur socialförvaltningarnas beslut kan påverka föräldrar... Det är helt sjukt - det som vi har tvingats gå igenom och den situation mina barn försatts i på grund av att jag en gång kontaktade socialtjänsten och bad om hjälp, detta kom istället att bli en sakta nedbrytning av familjen, när min dotter omhändertogs chockades och traumatiserades jag svårt, men det har inte hindrat mig att jobba eller leva mitt liv normalt. Förutom det så har jag engagerat mig i frågor som detta på olika sätt. Vart efter åren har tickat utan någon kontakt med min dotter, så har pusselbitarna allt mer fallit på plats kring det som hänt i kommunen och nu när chocken allt mer börjat lägga sig så ser jag ganska klart på den korruptionen som är vida utbredd och hur lagarna använts på ett sätt som det aldrig kan varit tänkt från början att det skulle göras. Det är helt ofattbart att det får gå till såhär i Sverige idag! Åren har tickat, myndigheterna har gjort allt vad de kan för att förhindra mig kontakt med min dotter, utan att det ens finns något umgängesförbud, de drar sig verkligen inte för någonting, ibland har det lett till att jag handlat i panik och frustration på grund av alla oegentligheter de ägnat sig åt, det finns ingen som helst trygghet i systemet, utan som drabbad hamnar man i något man bara försöker överleva. Jag är skötsam, arbetar som ingenjör och har inte velat mina barn något annat än deras bästa, istället skickades de in i 'barnens värsta', alla drömmar om en bra framtid för dem slogs omkull. Åren har tickat och nu är de unga vuxna och fick trasiga liv, helt ofattbart att vi har sociala myndigheter som har fått delegation att begå övergrepp och krossa familjer. Bara argumentet 'barnens bästa' är en märklig formulering, de ger i princip myndigheterna rätt att gå in i alla familjer och göra intervention... För vilka familjer är de bästa? Varför duger inte bra eller bättre? Men det är helt okej för socialtjänsten att försätta barnen i 'barnens värsta' och trasa sönder deras och deras familjs liv... Föräldrar har heller ingen rätt till sina barn längre! Dessutom så finns ett annat stort problem (bland flera), och det är att kuratorer, psykologer och psykiatrin för övrigt har en ohelig allians med socialtjänsten, vilket innebär att man som familj inte kan vända sig någonstans om man behöver stöd och hjälp, inte om man vill vara säker på att det sköts opartiskt och professionellt. Deras profession används mer till att hjärntvätta barnen och hålla kvar dem i systemet. Någon vård existerar inte, den låtsasvården som socialtjänsten påstår att barnet behöver tycks aldrig ha något slut, utan socialtjänstemännen tillsammans med familjehem kommer på något nytt djävulskap snart om man som förälder skulle ifrågasätta det som pågår, för föräldern har de för avsikt att hålla utanför. Det finns hur mycket som helst att berätta om eländet. Men nu får ni kika på videon om pappan som fått sitt barn fråntaget under märkliga omständigheter...



Share |

1 kommentar:

Knytta sa...

Det du skriver är tyvärr helt sant. Om ett barn har någon form av problem och socialtjänsten, BUP och/ eller skolan triggas igång av någon orsak mot en förälder, då kan det sluta med ett omedelbart omhändertagande av barnet. Från skolans sida är det ofta ekonomiska orsaker till att de vill få barnet placerat i familjehem och skrivet i en annan kommun. Den nya kommunen får då betala det särskilda stödet om barnet mot förmodan skulle få något stöd när man lyckats göra sig av med de biologiska föräldrarna.
BUPs ideologi är att det alltid är föräldrarna som är orsaken till barnets problem och i vårt fall var det en kurator på BUP som inte ens talat med vårt barn som var en stark pådrivande kraft för att hen skulle placeras. Vad lagen säger bryr sig socialtjänsten helt enkelt inte om. De vet att de inte behöver stå till svars för eländet det ställer till med. De kan bevisligen t.o.m. ha ihjäl placerade barn utan att någon behöver stå till svars. Fortsätt skriv, vi är fler som har liknande erfarenheter. / Knytta
Tänker på dig och hoppas innerligt att du får en relation med dina barn till slut.