onsdag 25 maj 2011

VoB

Hur länge till skall socialförvaltningen i Mark få fortsätta med sina oseriösa omhändertaganden av barn, de anlitar konsulter med dåliga rykten och påvisade missbruk av sina uppdrag. Jag anser att dessa personer som inte drar sig för att utnyttja sin makt och använda sig av lögner för att få igenom LVU:n inte är människor, utan monster. Man gör inte så mot barn och familjer om man har "rent mjöl i påsen".

Ytterligare info om skandalomsusade Marianne Brogren går att hitta på Marianne Brogren och Marianne Normark Brogren.



"Alla upptänkliga trick tas till av Marianne Brogren för att få bort barn från deras hem, så även om det finns en dom på boendet. Marianne ger mig flera prov på sina eminenta kunskaper i matematik: Hon skriver exempelvis att hon ser 4 hundar och det därför "bör ha funnits 8-9 hundar i huset!" Marianne Brogren/Normark spänner ögonen i mig och säger "Du har 20 hundar!" "Nej", säger jag, "jag har aldrig haft 20 hundar!" Sen skriver hon att jag har 20 hundar! Mitt hus bygger Marianne snabbt om genom att avlägsna två av mina fem rum."


"Marianne Brogren, som vet hur man gör för att med alla medel inklusive lögner, mened och lagbrott får sin vilja igenom i Tingsrätten, hotade mig med LVU om jag inte gick med på att min dotter skulle bo hos pappan! Vilket hon inte ens gjorde eftersom hon bodde hos Anna Sahl. Inget besök gjordes av kommunen i den enrummare som pappan påstods bo i!
Under den våren sov jag inte och jag slutade äta. Jag bara grät och pratade i telefon Jag försökte få hjälp av alla jag kunde komma på. Jag trodde inte det fanns så många tårar. Jag slumrade till på natten, vaknade efter ett par timmar och storgrät tills jag kräktes. Jag grät igen när jag såg skolbussen komma på morgonen, dit jag varje morgon följt min dotter. Och jag grät igen när bussen kom igen på kvällen utan mitt barn. Jag snickrade på huset för att skingra tankarna. Ringde för att försöka få kontakt med min dotter. Utan resultat. Till slut insåg jag det meningslösa i att försöka få hjälp utifrån.
När jag äntligen fick träffa henne var hon klädd i Anna Sahls sons avlagda kläder och trasiga skor. Hon var så nedlusad i håret så jag har aldrig sett något liknande. Jag satt en halv natt och bara kammade och vi grät och kammade och lössen rasade i högar. Jag frågade om inte pappa tittat i håret, men nej det hade han inte. Hade han sett på de andra barnen då. Nej, det hade han inte och de vuxna hade sagt att det var bara hon som hade löss! Det tog tre månader innan vi blev av med lössen. Jag kunde inte förmå mig till att skicka tillbaka henne utan ringde min advokat som ordnade att det togs upp i Tingsrätten igen och jag fick tillbaka boendet.
I förrgår träffade jag pappan hos kommunens familjerätt för att prata om den kontaktperson som fortfarande sköter pappans umgängesresor. Han tog genast upp att jag ”förtalade” honom och hans vänner på min blogg. Till sina vänner räknas Ewa Mellerström, Marianne Brogren och hans väninnor varav en bor granne med mig. Tänk att han tar parti för de som gjort hans dotter och hennes mamma så illa. Som hotat och förtalat oss."

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte alla socialsekreterare som är upphov till att parti startas. Hörbypartiet som skulle ta tag i Brogrens och andra socialsekreterares inkompetens. Verkar som om de lyckades, då hon inter längre arbetar inne på socialkontoret - utan istället i privat verksamhet får fortsätta terrorisera människor med sina förvrängningar.

Ännu märkligare är att Marks kommun gladerligen betalar dyrt för detta konsultspektakel.

Stackars drabbade!

Anonym sa...

Vet ni?

Först förvränger Marianne Brogren och Roland Hall en utredning om en familj de INTE ens träffat.

Sedan gör socialförvaltningen i Mark ett olagligt omhändertagande (detta kommer att laglighetsprövas).

Sedan kidnappas barnen på skolan inför sina klasskamrater och vänner.

Sedan - bäst av allt, de placeras på VoB:s institution!!!

Detta är väl både neutralt och etiskt!
Vakna upp Markbor! Här är det livsfara för barn och familjer!