lördag 13 april 2013

Just nu - Flera artiklar publicerade som handlar om Marks kommuns socialförvaltning


Det är i dagsläget flera artiklar publicerade om Marks kommuns socialförvaltning. Tydligen har jag blivit en tagg i ögat på vissa politiker för att jag sagt precis vad jag tycker om hanteringen av vårt ärende samt andras ärenden. Dessutom har en familjehemsmedlem ägnat sig åt att ringa runt till varenda politiker i Marks kommun och förtalat mig då allt var som känsligast och när jag som mest febrilt försökte få hem min dotter, då hon dels hamnat i ett familjehem som är allt annat än lämpligt och då vi vunnit i kammarrätten. Inte nog med det, utan jag fick under samma period en massa märkliga anmälningar på mig också som socialtjänstens handläggare roade sig med att göra, allt för att djävlas, helt sjukt. Observera att detta var för mer än två år sedan och jag har fortfarande inte fått hem min dotter, utan läget har försämrats för varje dag, vecka, månad och år som tickar iväg. "Mörka krafter" har gjort det yttersta för att sätta hemtagningen ur spel. Idag tillhör vi - tack och lov - inte Marks kommun längre, men vad hjälper det när skadan redan är skedd. Det får bli en bok om det - Konsten att söndra en familj. Så jag är inte överdrivet förtjust i vissa politiker och definitivt inte tjänstemännen inom socialförvaltningen, särskilt med tanke på hur min familj har gått sönder, med hjälp av utredningar byggda på falsarier kombinerat med den inkompetens som råder överlag, men om någon eller några inom socialförvaltningen mot förmodan skulle lyckas göra något som är gott och moraliskt rätt för andra drabbade så är det bara att gratulera. För det som pågår vid individ- och familjeomsorgen i Mark är så ofattbart sjukt att det knappt att beskriva eller ens ta in, utan man får försöka bearbeta det vart efter man orkar ta in vad familjen faktiskt blivit utsatt för.

Vad det gäller de nu aktuella artiklarna om Marks socialförvaltning, så är det en kommentator som har tagit kommentars fälten i sin egen besittning genom att massproducera kommentarer, det tragikomiska i det hela är att vederbörande i flera av sina kommentarer insinuerat att det är jag som skriver alla kommentarer till varje artikel, vilket jag naturligtvis inte har gjort, men vederbörande har fått någon märklig fixering vid mig. Jag har även i andra sammanhang sett hur densamma skrivit om mig, detta utan att jag lagt energi på att bry mig om det, fast nu börjar jag tycka att människan får ta och ge sig. Utav naturliga skäl följer jag de nyheter som handlar om Marks socialförvaltning. Jag har dessutom mina aningar vem författaren bakom kommentarerna kan vara. I dagsläget använder h*n username, 'vonrobinhood', vilket självklart är en pik mot mitt eget alias von Locksley. När man observerar kommentarerna ser man att det är flera (några av dem är 'vonrobinhood's övriga alias, som t ex 'lasseliten3') som uppenbarligen har god insyn förvaltningens verksamhet som sprider insinuationer om de drabbade på ett sätt som går över alla gränser, insinuationer som är byggda på skvaller, förtal, lögner och socialtjänstens undermåliga utredningar som socialstyrelsen och annan expertis redan kritiserat, det är synnerligen allvarligt att denna person fritt får hållas. När jag ser all den skit som skrivs, så undrar jag om skribenten/erna hade tyckt det hade varit lika roande att skriva om dem som har kommit att hamna i socialtjänstens våld, om mobben sett den smärta som orsakats de drabbade, om de sett hur föräldrar och barn, som har kommit att hamna på olika håll, i förtvivlan gråter sig till sömns varje natt och försöker förstå vad det är som händer dem, våndan, förvirringen, traumat, chocken och känslan av att förlora kontrollen över sitt liv, hur det känns när konsekvenserna av myndighetsmisshandeln leder till splittring och infekterade relationer, ytterligare konsekvenser som leder till att familjers ekonomier drivs till ruinens brant, detta för unga såväl som de vuxna. Barndomen som tickar bort i takt med att socialtjänsten funderar på vilket som skall bli deras nästa drag. Men det enda soc-iopaterna själva tänker på är att rädda sina egna skinn till varje pris. 

Lagar, det betyder väldigt lite för mig nu, sedan jag upplevt hur de kan missbrukas av de sociala myndigheterna, för mig är det bara svart text på vitt papper utan egentlig innebörd, för socialtjänstlagen är enkelriktad. Det är nämligen upp till socialtjänstens handläggares egna samveten att fritt disponera socialtjänstlagarna, så som de själva behagar använda dem, för lagarna är helt uppbyggda till deras fördel, den drabbade föräldern har däremot inte någon egentlig användning av lagtexten i juridisk mening, för som förälder är man i princip redan dömd innan dom avkunnats. Socialtjänstens beslut vidimeras av alla andra instanser och domstolar. Det finns mycket att säga om det men jag stannar vid detta nu.


Just nu aktuella artiklar:
http://www.bt.se/nyheter/mark/politiker-tar-time-out-efter-socialskandalen-i-mark%283727493%29.gm#disqus_thread

http://www.bt.se/nyheter/mark/markpolitiker-misstanks-for-tjanstefel%283724213%29.gm

http://www.bt.se/nyheter/mark/markpolitiker-far-skarp-kritik%283718216%29.gm

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=95&grupp=2894&artikel=5501405

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=95&grupp=12422&artikel=5498641

http://markbladet.se/?artikel=201304121327513844


Share |

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Logiker, Diagnos, Initierad, Lasseliten, Krumas osv - gissa vad det är för skillnad mellan den grundlagsskyddade medlarfriheten och ditt sanslösa förvrängda sekretessbabbel? Svar: Von Robin Hood.
Sjuka människa. Till denna önskar jag lägga till CPS-services samt socialtjänsten i Mark. Verkar vara det enda Billy gölmde:
http://www.youtube.com/watch?v=jR-A4QFHZBA

Får du aldrig nog? Fattar att du triggas av detta poch exalteras - groteskt är det.

Se denna igen, lägg till CPS + socialtjänsten i hela Sverige denna gång. http://www.youtube.com/watch?v=jR-A4QFHZBA

Ps du är inte alls svår att ringa in, ifall du trodde det.

Anonym sa...

H*n VonRobin Hood har humor (NOT):

Här kan ni se den roliga tävlingen denne utlyst:

Från BT:kommentarsfält angående att politikern Annn Hjerten tar en time Out:

"En liten tävling för deltagarna.
Vilken av dessa deltar inte i diskussionen här
Von Robinhood
Von Locksley
Von Anka
Von Skrock"

-Roligt va?

Jasså, tycker ni inte?
Kanske nästa skärmdump faller mera i humorsmaken?

Berätta om myndighetsövergrepp sa...

Ja, det verkar vara någon som inte är riktigt frisk, det är en sak som är klar och denna kategorin av människor verkar trivas och frodas i miljöer som Marks socialtjänst och det kan ju förklara en hel del varför det är så fruktansvärt illa ställt där.

Anonym sa...

I dagsläget fungerar soc i Mark på ett tillfredsställande sätt.
Visst finns det gamla "goa" idiot-gänget( Nina stavås, Jessica Hoff, Håkan kristiansson? m fl)kvar från förr, men det har skett förändringar. Medmänskligheten och empati har faktisk börjat framträda över lag på socialkontoret.
Att vara ett "gediget soc-fall" i deras papper har sina fördelar, man kan linda upp handläggarna kring lillfingret nu mer, vilket inte var möjligt förr.