söndag 6 november 2011

VILLE TA SITT LIV EFTER SOCIALTJÄNSTENS BESKED

Jag är säker på att socialförvaltningar runt om i landet har många personers liv på sina samveten, där människor har gett upp för att de inte orkat leva med den smärta som socialfövaltningens agerande har orsakat dem.

En drabbad familj finns att läsa om i Punktinsatser. Att skriva om alla drabbade familjer skulle kunna sysselsätta mig på heltid. Men jag har ett ordinarie heltidsjobb, jag skulle vilja göra så mycket mer än vad tiden räcker till för, dygnet har bara 24 timmar hur jag än försöker.

http://www.punktinsatser.com/se/unga_maenniskor/232/ville-ta-sitt-liv-efter-socialtjanstens-besked


Share |

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den som utsätts och inte ens snuddar vid tanken att självmord är en väg ut ur eländet är nog tämligen ovanlig. Tack och lov orkar de flesta ändå en dag till, och en dag till...

Detta görs för att alla med ork älskar barnen mera än dem själva. Föräldraskap handlar om att kunna sätta ngn annan s behov framför sina egna.
Barnet/barnen har behov av att föräldrar överlever socialtjänstens trakasserier och skamligheter med anklagelser och mygel.

Kärlek till sina/sitt barn heter det enklare uttryckt.

Anonym sa...

Härligt att det finns människor som du som orkar "slåss" för dessa frågor. Det måste bli en upprensning bland alla dessa myndigheter.