onsdag 1 maj 2013

Baby snatching by the Childrens Aid Society - Child Farming Factories


Jag får ta del av så många berättelser och artiklar som handlar om myndighetsövergrepp som sker kring omhändertaganden av barn och unga runt om i världen, av motsvarigheten till vår socialtjänsts individ- och familjeomsorg, jag får också ta del av artiklar och berättelser om myndighetsövergrepp som sker i Sverige i en takt där jag inte hinner lägga ut allt. Men jag får också ta del av berättelser och videoklipp som är så ofattbart sorgliga att jag valt att inte lägga ut dem på bloggen, som t ex, en av dem handlade om en mamma som blivit av med sina tre söner på utredningar baserade på lögner och förvanskningar, pojkarna kom att hamna på en institution, där främst den yngsta brodern kom att bli utsatt för sexuella övergrepp av en vårdare, inför sina bröder, trots att bröderna påtalade detta så gjorde inte myndigheterna något åt det, man visade upp bilder på hur pojken hade utvecklat herpes i hela ansiktet, runt och i munnen av de övergrepp han blivit utsatt för. Jag har också sett ett otal andra bilder på hur unga exponeras sexuellt av vuxna människor. Det är helt ofattbart vidrig värld, och det värsta är att vi har myndigheter som skyddar förövarna som tillhör deras "sida", mot fienden föräldern, dessa vidrigheter upprätthålls med de skattemedel vi betalar in till något vi tror skall gagna samhället och individerna i samhället. Jag anser att vi samhällsmedborgare är grundlurade och förda bakom ljuset. Det finns och kommer alltid finnas parasiter som utnyttjar systemet till sin fördel, men det värsta är att de blir skyddade av samhället, under tiden barn, unga och deras familjer går sönder av de myndighetsövergrepp de blir utsatta för. Det är otroligt att vi inte kommit längre än såhär år 2013!


Share |

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är en sluten värld där socialsekreterarna, familjehem och institutioner tycks njuta av makten att kunna stjäla barn ifrån deras föräldrar. När de nått sitt mål (dvs stulit barnet) så kommer de inte göra mer än de måste, dessutom så skyddar de varandra och går i god för varandra om så krävs. Någon hjälp kan man inte räkna med. Utan det går ut på att trycka ner barn, ungdomar och deras föräldrar tills man bara är en spillra av sitt forna jag. Många överlever inte behandlingen.