måndag 13 maj 2013

Dala-Demokraten: Sara fick upprättelse för de svåren åren – till slut

Tvångssterilisering och tvångsaborter sker även idag, naturligtvis är det inget som socialtjänsten öppet står för, men väldigt många vittnar om det. En lagligt kriminell verksamhet och vi tror att vi lever i ett civiliserat samhälle!

"Hon måste arbeta hårt på gården. Från fem på morgonen jobbade hon i lagården och sedan efter skolan till långt in på kvällen. Hon var kvar på gården tills hon var 13 år.
– Då tog jag femtio kronor som mannen hade tjänat på att sälja grönsaker på torget, köpte godis och bjöd alla skolkamrater. Oj vad populär jag blev. Sen gick 14 dagar och så kom barnavårdsnämnden och hämtade mig, säger Sara.
Hon placerades på ett hem och skulle sedan arbeta hos en prästfamilj. Det var under den tiden som hon våldtogs av en man som var anställd där. Sara blev gravid och fick missfall. Hon blev därefter steriliserad.
– Jag hade ingen talan. Hade jag inte gått med på sterilisering så kunde jag ha blivit internerad för livstid, säger hon." 

Lär mer:
http://dalademokraten.se/2013/05/11/ersattningsnamnden/

Share |

Inga kommentarer: