söndag 2 september 2012

Markbladet: Ännu ingen ny socialchef


Jag skulle då aldrig vilja sätta min fot i en så infekterad organisation som Marks kommuns socialtjänst (inte för att jag kommer bli tillfrågad *skratt*), jag skulle inte ens vilja jobba inom den yrkeskategorin med den insikten jag idag har om hur deras smutsiga verksamheten fungerar. Att hjälpa människor skall vara något man gör för att man vill gott, men här stjälper man och gör affärer på bekostnad av dem som av olika anledningar har råkat att hamna i socialtjänstens nät, och när man väl är inne i systemet så kommer man inte ur det, för att då har socialtjänsten dragit igång något med hjälp av manipulation, lögner och förvanskade uppgifter och skapat något som inte fanns där innan. Vem vill leva med det på sitt samvete?! Det hjälper inte om det finns en och annan som på riktigt vill gott och vill göra rätt, när det finns så många fler som gör det motsatta på grund av korruption eller inkompetens eller avsaknad av empati eller en kombination av dessa. Det är en mörk värld jag har dykt in i, en värld jag inte hade en aning om att den fanns innan och som finansieras med hjälp av våra skattemedel och av de arma själar som tvingats hamna i eländet.

"Marks kommun får vänta med en ny socialchef till nästa år.
Anledningen är att kandidaterna som funnits till tjänsten inte velat ha jobbet när de förstått hur dålig ekonomin är i förvaltningen."

Läs mer på:
http://markbladet.se/?artikel=201208241423252823





Share |

1 kommentar:

Anonym sa...

HA HA!

Detta är en stor TT nyhet!
Vem har tidigare i Sverige hört talas om omöjligheten att byta ut svindyra konsultcheffen (Brixen) mot en fast anställd socialchef? Nej, det har inte hört talas om.
Ha ha
Svinkommun

Detta är Lomander och Hermanssons fel. Måtte de brinna där de hör hemma för alltid....

Ha ha ha - ingen vill bli socialchef i Mark.. Ha ha ha

Så går det om mverksamheten inriktas på att plåga sönder invånare istället för att hjälpa. Så går det om en hel förvaltning bara är beredda att lyssna till en mytoman. Varför anmäls inte myteomanen? Ska berörda behöva göra detta också?

Sjuka kultur? Haleluja om de kunde göra rätt ngn gång! Därav tystnade alla halelujas...