söndag 27 februari 2011

Mail till ordförande i socialutskottet, riksdagen den 27/2-11

Hej Kenneth Johansson
Som du känner till så fungerar inte socialförvaltningen i Marks kommun optimalt eller inte alls, de följer inte lagar och riktlinjer, de har sina egna tolkningar av lagtexterna. Därför vill jag delge dig ett brev som jag skrivit, den kommer jag uppdatera vart efter. Nu har jag inte haft min dotter hemma på 4 månader. Jag är ingen knarkare, alkoholist, misshandlare, förgripare eller att jag misskött mina barn på något annat vis. Jag har två ingenjörsexamen, läst psykologi, juridik mm. Allt började med att jag blev hänvisad av BUP att vända mig till socialtjänsten för några år sedan, för min son har en problematik som jag inte visste hur jag skulle hantera på egen hand och allt detta har tills idag resulterat i att min dotter är fosterhemsplacerad, trots att jag flertal gånger har uppmanat dem att avbryta placeringen. Läs mer i dokumentet som jag bifogar till detta mailet.


Share |

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bravo!
Håll huvudet högt! Låt dig inte knäckas av galenskapen som finns i Marks kommuns socialförvaltning!
För en utanför betraktare verkar det som om Magnus Andersson, den nya socialchefen inte har förmåga alls att få ordning i denna socialskandal. Pinsamt!

Rykten gillar ju förvaltningen, tyckte jag hörde att Tranemo ändå ville ta emot honom fast Bollebygd inte var glada alls i honom. Tranemo trodde att han var ung, och fortfarande "hungrig" efter att få göra ngt bra.
Konstiga rykten, vem vet - de kan ju vara sanna, eller skapade på samma sätt som socialförvaltningen skriver utredningar.
Dock verkar Magnus Andersson numera vara proppmätt!!!

Bra att också politiker i Riksdagen fortsatt får upp ögonen för det soom händer i Marks kommun - det behövs verkligen!

Anonym sa...

Du är inte ensam. Du ska veta att andra sitter med hur många dokument som helst om galenskap som nu ska lämnas till polisen. Tack och lov att polisen efter att åklagaren öppnat förundersökning (allmänhetens begäran)VERKLIGEN LYSSNAR och försöker förstå.
Paradoxalt nog verkar de vara bäöttre rustade för att kunna sköta Marks kommuns socialtjänst. De gör följande:
1 Lyssnar
2 Hanterar materialet utan att förvanska det
3 Arbetar inte utifrån förutfattade meningar
4 Låter inte peroner som inte har talan föra just talan...
5 Visar förmåga och förutsättningar till empati!
6 Verkar inte ha som avsikt att skada dig och ditt liv.
7 Förstår att barnperspektiv ska finnas!!!!

Anonym sa...

Vill bara upplysa om att det inte bara är ett rykte. Magnus Andersson fick sin delegation som socialchef i Bollebygd kommun indragen, vilket i realiteten är det samma som sparken. Således framstår rekryteringsförfarandet som märkligt. Det finns starka skäl att ifrågasätta hans lämplighet som socialchef i Marks kommun, speciellt med tanke på den problemtyngda situationen.