tisdag 22 februari 2011

Mailet till soc samt politiker den 22 februari

Jag har precis fått bekräftat från rektorn på .....skolan, det jag redan har fått bekräftat av kurator och lärare, att det inte finns något dokument, så som ni i utredningen påstår att det ska göra, dvs ett konsultationsdokument där följande står: "Skolan har haft en inofficiell elevvårdskonferens då det uppstod problem i hemmet. Både ..... och ..... deltog." Jag kommer att få ett intyg om att så inte är fallet, som då kommer den att bekräfta att Ni för in falska uppgifter i utredningen.
 
Detta är sådant jag i alla fall bevisa, men hela utredningen genomsyras av liknande falska påståenden, för att få mig att framstå som en mamma som inte kan tillgodose sitt barns behov. Detta är oherhört sjukt och borde rimligen ogiltigförklara utredningen. Man kan verkligen fråga sig vad socialtjänsten får ut utav att hålla på såhär, förutom att folk helt tappar förtroendet för Er. Ni kanske njuter av att skada människor och försätta dem i vanmakt, eller är detta den allmänna kulturen som Ni strävar efter att det ska få råda på socialtjänsten i Mark? Ja, frågorna är många men svaren få.
 
Till soc: -Tror ni att jag var född igår?
 
 
Precis detsamma hände med sonen, och vad är han idag, jo en spillra av sitt forna jag.
 
 
Utredningen angående min dotter saknar både verklighetsförankring och författaren tillsammans med överordnade är uppenbarligen alltför omogna och omdömeslösa för att kunna skilja på vad som är vad, vilket har lett till att utredningen är mer omfattande än vad som är motiverat av omständigheterna i ärendet och detta har därmed lett till ett omotiverat och oerhört onödigt mänskligt lidande, med säkerligen långtgående konsekvenser för framtiden för den unge. Vem är det som får plocka upp dom småbitarna om inte föräldern och familjen som får leva med det resten av deras liv. Det är socialtjänsten i Mark som behöver utredas.
 

5 kommentarer:

SkogsÄlvan sa...

Har nu läst igenom hela din blogg och kan inget annat än att sitta här med ett avgrundsdjupt hål i mitt inre.
Hur kan detta få ske? I vårat moderna Sverige? En häxjakt värdigt 1600-talet!
Personligen har jag inte varit utsatt för soc (tack gode gud) men tyvärr av andra myndighetspersoner som ansett sig stå över mig för att jag velat ta hand om mina barn istället för att lämna dem till barnomsorgen 12 timmar per dag.
Jag kommer att följa dig och även 'de tog våra barn' då detta intresserar mig oerhört och jag hoppas på att rättvisa kommer att skipas någon dag, snart.

Anonym sa...

Tänl om polisen skulle sköta sina förhör som socialförvaltningen i Mark. Man förhör en person, struntar i allt som sagts, sedan skriver man som polisman ned en massa subjektiva åsikter blandat med annat dilleri! Då börjar man närma sig bananrepubliken Marks kommuns socialförvaltning!

Lycka till! Det kommer du att behöva. Glädjs över att både socialstyrelsen och polisen nu håller på att få ordning i vilka som ska dömas för tjänstefel i denna fasansfulla härva.

Om du har god fantasi, börja skriva utredningar åt socialförvaltningen i Mark. Inga krav på överenstämmelse med verkligheten. Kankse behöver du inte ens träffa de människor du så kallat ska hjälpa. Låt fantasin flöda, bara det är gaanterat till grav nackdel mot den dumma personen som sökte hjälp! Här finns grova pengar att tjäna, då förvaltningen saknar duktig personal. Ett plus om du också känner socialchefen!

Berätta om myndighetsövergrepp sa...

Jaa, det är en märklig värld vi lever i. Jag har inga ord för dessa människor som jobbar på Marks socialtjänst, man undrar hur det kommer sig att så många av samma skrot och korn samlas på en plats. Men det är klart, de som inte sympatiserar med sina kollegor kanske väljer att byta arbetsplats istället för att stanna kvar i eländet. Jag var och träffade handläggare och socialsekreterare igår och det var stenansikten som jag mötte. De valde att inte svara på mina frågor utan den ena bytte hela tiden samtalsämne eller pratade i mun på mig och den andra var knäpptyst, blängde stint på mig och ignorera mig. De var helt ointresserade av att lyssna på vad jag hade att säga.

Anonym sa...

Var glad för att du fick träffa stenansikten, har själv råkat ut för öppet sk "himlande" med ögonen för att de i sin makt ska förnedra allt vettigt jag haft att säga. Härkartekniker kallas detta, Har du läst insändaren om det i Markbladet? Ett offer som skrev om hur mötet upplevdes. Går att söka bland markbladets insändarsidor. Tror det i viss ofattning också träffas dina känslor och åsikter om denna förvaltning.

Ps, tror inte du är varesig dum eller född igår.....

Berätta om myndighetsövergrepp sa...

Tack för tipset att leta lite på Markbladets insändarsidor, jag hittade en hel del intressanta insändare, även en som jag själv skrivit och inte visste om att den publicerats, av "Bara en mamma", så nu vet du hur det slutade sen.

Önskar er alla en riktigt bra helg!