söndag 20 februari 2011

Mailet till berörda på socialtjänsten och politiker

När man som förälder ansöker om stöd och hjälp och sen inte får det, utan man min anklagad för att vara en dålig mamma på lösa grunder och rena lögner. Socialtjänsten har på senare tid sagt saker som att det är inte deras sak att hämta hem barn och att det inte är deras sak att uppfostra barn. Om de nu inte kunde hjälpa mig så kan man tycka att de i så fall skulle ha informerat mig om det genast, att de inte kunde eller skulle komma att hjälpa mig med situationen, istället för att låta det bli den soppan som är idag. Jag var på er presskoferens och lyssnade på den, men jag har inte märkt en tillstymmelse till att vi som familj har fått upprättelse, utan precis tvärt om. Det bästa för min familj hade varit att aldrig någonsin ta kontakt med socialtjänsten, vi hade klarat oss bättre utan era så kallade "utredningar". Sedan jag kontaktade er har det blivit en nedåtgående spiral i relationen med mina barn. I media ser det ju bra ut när ni går ut och säger att alla drabbade ska få upprättelse, men i verkligheten är det ju inte så. Mitt förtroende har ni i alla fall förbrukat för all tid och evighet nu. Jag är en mycket bra mamma som gjort allt för mina barn, vi som familj förtjänar bättre än vad vi fått från socialtjänsten i Mark. Det är ju faktiskt jag och alla andra skattebetalare som betalar era löner, så då förväntar man ju sig att ni ska sköta erat jobb på ett proffessionellt sätt, det handlar ju trots allt om barn och ungdomar, ett dåligt omdöme, dåligt skött arbete och utredningar kan leda till oerhörda konsekvenser för barnen i framtiden, förstår ni inte det. Det är ingen lek, det handlar om liv. Att sätta ungdomar under 25 år att utreda andra ungdomar på egen hand är otroligt oansvarigt av ledningen, det var det första jag reagerade på i både min sons och dotters utredning. Inte för att jag tycker att de som är äldre har agerat mycket bättre eller tagit ett större ansvar på socialtjänsten i Mark, tyvärr...


Inga kommentarer: