fredag 27 juli 2012

13-årig flicka bortförd av pappa

Enligt artikeln så säger socialtjänsten att flickan är 14 år och får göra som hon vill, i andra fall som jag fått kännedom om, så lyssnar man inte alls på barnen/ungdomen. Jag har även nyligen varit i kontakt med en ungdom som är 16 år fyllda och skötsam, som blivit omhändertagen på fullständigt lösa grunder. Den här ungdomen hade förhoppning om att förvaltningsrätten nu skulle komma att lyssna, just på grund av att denne är 16 år fyllda, men trots att ungdomen förmedlar till förvaltningsrätten att denne vill hem och att denne bara vill att allt skall bli bra igen, så blir ungdomen ändå dömd till fortsatt placering. Så lagarna gäller bara beroende på hur socialsekreteraren ställer sig till ärendet, de sitter på en makt som leder till oerhörda konsekvenser för de drabbade om den används på fel sätt, vilket de ofta görs, det är med andra ord ett lotteri utan dess like. I det stora hela så är det så att domstolarna utan betänkligheter klubbar igenom socialtjänsternas önskemål. Rättssäkerheten är under all kritik. Det finns inget tjänstemanna ansvar eller egentligen inte heller riktiga regelverk för hur det sociala systemet måste fungera.

"– Hur kan man släppa iväg ett barn med skyddad identitet? Pappan har flickornas pass, säger särbon.
Deras hemliga adress har också röjts.
– Min dotter hade en egen nyckel. Min ex-man vet var jag bor och har nu nyckeln. Han kan bara gå rakt in och döda mig, säger kvinnan.
Förra fredagen åkte kvinnan och särbon till ex-maken för att hämta hem flickan och bostadsnyckeln. Mannen gick till angrepp direkt.
– Han slog mig i magen och hotade att döda mig, berättar kvinnan.
Särbon gick i mellan bråket. Nu är hans ansikte blåslaget. Händelsen polisanmäldes men de fick åka hem utan dottern och nyckeln. Kvinnan beskriver hur rädd hon känner sig. Helst vill hon byta lås på ytterdörren."

Läs mer på:

1 kommentar:

Anonym sa...

Om nu det värsta händer så hoppads jag hela Sverige vet att det kanppt finns ett tjänstemannansvar. Det lär knappast att döma socialsekreteraren ens för framkallande av fara för annan, än mindre (GUs förbjude) mord eller dråp. Inte heller det övergrepp en 14:åring utätts för i giftemål i annat land. Undrar om det var en sommarvikarie, eller en "gammal i gemet"? Spelar ingen roll. De verkar vara stollar hela bunten.

I min mening är detta både framkallande av fara för annan, initierande av dråp(mord samt fullständigt trots mot lagar oc förordningar. Trodde de lamet moder hande inkl den skyddade identiteten var en skojig grej?
Vi minns Fadime! Det gör inte socialtjänsten stollar!
Lås in denna förvaltning, vilken 14:åring ska själv få bestämma var deska bo med så många domar, och polis bakom sig? Dårfinkar!

Hoppas detta kan leda till ngn som helst eftertanke, fast tvivlar.

Konstigt, hela sjuhärad verkar vara ett socialtjänstträsk.