torsdag 26 juli 2012

politiken.dk: Se kommunens voldsomme tvangsflytning af 11-årig


Denna video är en av många som visar hur bryskt och omänskligt socialtjänsten hanterar barn, jag har sett fler liknande och faktiskt till och med mycket värre, som t ex där män med masker över huvudet tillsammans med socialtjänsten genom hot och våld avser att hämta barn från släktingar som i sin tur försöker skydda barnet från de pedofiler denne varit utsatt för, men jag har valt att inte lägga ut det, för det är så ohyggligt tragiska videosekvenser. Tyvärr växer mitt hat mot socialtjänsten för varje fall jag ser eller på annat sätt kommer i kontakt med, där de behandlar människor på ett fullständigt omänskligt sätt, som om de inte är något värda, som om de inte är varelser med känslor. 'Barnets bästa' kan de inte ens stava till, det är en sak som är klar... Familjer och relationer krossas som om det inte har någon betydelse...





Share |

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vidrigt. Detta sker även i Marks kommun. Där sändes ett inslag på tv4, nyheterna om hur 3 mindre barn hämtades i sin skolmiljö.

Berätta om myndighetsövergrepp sa...

Det är fruktansvärt hur denna kommun gång på gång får fortsätta med myndighetsövergrepp utan att någon ställs till svars. De drabbade som är människor med känslor (inga ting eller robotar vilket soc-dårarna och vissa politiker tycks tro) får göra sitt bästa att försöka överleva och hantera konsekvenserna som de tvingas leva med i efterdyningarna av myndighetsövergreppen. Jag skulle gärna vilja ha namnen på dem som hämtar upp barnen i Mark-fallet. Det finns säkert i mitt arkiv någonstans, får nog återkomma till det vid annat tillfälle. Här är iaf länken till videon på Markbarnen som utsätts för myndighetsövergrepp:
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_boras?title=ny_kritik_mot_sociasltjansten_i_mark&videoid=1653957.