söndag 8 januari 2012

SR - Tema: "Sexig på nätet"

Detta var upptakten till att socialförvaltningen omhändertog min dotter, för att vi kom i konflikt om att hon hade byggt upp en hemsida med olämpligt material. Jag var naiv som trodde att socialförvaltningen skulle ge oss vettig hjälp att lösa situationen, istället kom livet att bli den värsta tänkbara mardrömmen för oss. Nu får vi försöka överleva konsekvenserna av det myndighetsmissbruk vi varit utsatta för under 14 månader. Med lögnaktiga utredningar, politiker och socialsekreterare som låter prestigen gå före sanningen. Ett domarkollegium, socialstyrelse och JK som sväljer socialförvaltningens utredningar, utan att kritiskt granska vad de framför, eller på allvar lyssna till föräldrarna och vad de har att framföra. Det luktar mygel och korruption, rättsosäkerheten är vida utbredd. Socialtjänstens hantlangare lämnar krossade själar efter sig, själva kan de kan gå vidare med andra jobb och uppdrag, och vi som är drabbade av deras myndighetsmissbruk sitter fast i träsket de har kört ner oss i och får försöka överleva konsekvenserna av deras övergrepp. Jag vill VARNA föräldrar som oroar sig för vad deras barn gör på nätet att vända sig till socialtjänsten. Risken är allt för stor att man hamnar hos en galenpanna som kommer göra en svår situation till fullständigt omöjlig sådan. Och om det händer finns det inget återvändo. Er familj kommer slås i spillror.


http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3381


Söndag 08 januari 2012 kl 11:04
Plutande läppar, djupa urringningar eller en bar överkropp med magrutor.
Unga anspelar ofta på sex i sina bilder och utryck på nätet.
Vuxenvärlden förfasar sig  medan många unga menar att det bara är på skoj.
Men vad händer om det som började som ett skämt leder till mobbing eller övergrepp? Och vad kan vuxna göra för att se de som är i riskzonen?

måndag 9 december

Plutande läppar och förföriska blickar

Måndag 09 januari 2012 kl 11:03 Kommentera
- Jag plutar lite med läpparna på de bilder jag lägger ut på nätet, tittar lite förföriskt i kameran, framhäver brösten lite, jag erkänner, jag gör det, säger Nicole, 19 år.
Läs mer

tisdag 10 januari

Samtalet: ”På nätet var jag snygg”

Tisdag 10 januari 2012 kl 11:03 Kommentera
- Som jag minns ifrån högstadiet hade jag varit fet och ful, säger Sandra som idag är 20 år. Men på nätet kunde hon vara den snygga ”Sandra” hon alltid önskat. Det var en kick.
Läs mer

Onsdag 11 januari

Vet du vad ditt barn gör på nätet?

Onsdag 11 januari 2012 kl 11:03 Kommentera
Vi vuxna har svårt att ha koll på vad vara barn gör på nätet idag, säger författaren och journalisten Caroline Engvall. Hon menar att föräldrarna känner sig ofta osäkra och rädda på vad barnen gör på Internet och väljer att blunda istället.
Läs mer


Share |

1 kommentar:

Anonym sa...

Det som skett i din familj är en stor stor skam.

Socialtjänsten ser till att haverera det som fungerar.

Idioter!

Måtte förändringar ske. Dessa psykopater ska inte kunna sitta där och förstöra ostraffat.