tisdag 1 januari 2013

STATEN ÄGER BARNEN, INTE FÖRÄLDRARNA

Nedanstående artikel är skriven av John S Torell. Artikeln är starkt färgad av hans religiösa åskådning av världen, men om man bortser ifrån det så har han en oerhört stor poäng i mycket av det han påstår, i synnerhet vad det gäller hur politiken har utvecklats i Sverige. Även om jag har ett andligt sökande, så har jag tagit allt mer avstånd ifrån religion, särskilt efter mina upplevelser efter att under många år ha bott i bibelbältet Marks kommun. Dessutom är de flesta religioner präglade av en historik av fördomar, hat, krig och förödelse, vilket jag tar starkt avstånd ifrån. Personer i Sverige som har kommit att samarbeta med Torell har blivit förföljda och hotade med döden, allt för att förstöra deras samarbete. Läget i Sverige är mycket värre än jag någonsin kunnat befara.

"Regeringen i Sverige borde hänga ut skyltar på alla infartsvägar till Sverige, där det står "VÄLKOMMEN TILL DÅRHUSET SVERIGE."
När jag utvandrade till USA år 1963 så var det många amerikaner som skämtade med mig om "dumma svenskar." I början var jag irriterad över detta, men efter att ha bott i USA i 49 år måste jag saga, att tyvärr är det sant, det finns inget dummare folk än svenskarna. Sverige har blivit som en avloppsbassäng på ett reningsverk."

Läs mer:
http://www.eaec-se.org/articles/Torell/staten_ager_barnen.htm

Titta även på videon:
http://www.youtube.com/watch?v=3xQIccUj3OQ

Share |

Inga kommentarer: