onsdag 23 mars 2011

HJÄLP TILL FÖR EN FÖRÄNDRING GENOM ATT SKRIVA PÅ PROTESTLISTAN

"Detta är en sida som vill skapa debatt, väcka opion och förändra Marks kommun som är en kommun beläget i Västra Götaland. Detta uppnås genom att ställa kravet att kommunen byter slogan då den som finns är förbrukad efter år av missförhållanden."

NY KOMMUNSLOGAN I MARKS KOMMUN
Klicka på textraden!

Läs även detta, mycket intressant läsning:
NYA ORD NÄR MARK ÄR PÅ ALLAS LÄPPAR, Ledarkommentar BT 22 mars 2011
Klicka på textraden!


Share |

7 kommentarer:

Anonym sa...

Protestlista?
Jag har lust att ockupera socialförvaltningens byggnad och göra om den till ungdomens hus eller annat verkligt samhällsnyttigt!
Den nuvarande verksamhet som pågår är farlig, Sveriges socialtjänsts egna Fukoshima!

Tur att allafall några häxor överlevt 1600-talet... Det var också en mörk tid i Sveriges historia.

Pierre sa...

Den formen av aktivism är kanon jag skulle gärna med se folk med plakat och slagord och reportage om det sedan i VästNytt. Har dock en känsla av att det blir svårt att engagera markbor att gå ur huset. Vet själv många i kommunen som var upprörda när riksdagen klubbade igenom massövervakningslagen kallad FRA-lagen. Många i kommunen hade heta diskussioner om det i hemmet, fikarummet o.s.v. När Piratpartiet hyrde Assbergsalen och annonsera i Markbladet kom knappt ingen.

Därför tror jag att nätaktivismen där en protestlista är en del av det som kan göras är en bra början. Skulle dock som du hoppas på en protest ala frankrike och ockupation av socialkontoret efter det att ala ockupanter skrivit under listan först. ;)

Anonym sa...

Ibland undrar jag vilka som arbetar på denna förvaltning, har sett att du liknat dem vid Sveriges Gestapo. Kan verkligen hålla med. Samtidigt så måste det saknas något i empatiförmåga om man inte självmant söker sig därifrån. På lite slarvigt språk skulle man till och med kunna säga att det är PUCKAT! Om jag verkligen betett mig puckat inne på denna socialförvaltning i Mark så skulle jag oroas för vad farbror polisen har att säga om att jag varken tänker eller reflekterar som människa över det jag gör. Myndighetsutövning är inget man leker med....

Berätta om myndighetsövergrepp sa...

Hihi, tummen upp för den kommentaren...

Anonym sa...

Hej, tack för att du tittade in på min blogg! Hoppas allt löser sig! Jag ska skriva på namnlistan, helt klart!

Anonym sa...

Det finns många som skrattar idag...
Undrar hur länge denna socialchef ska få behålla sin tjänst, han verkar allafall inte ha fått ordning på varken personal eller etik.

Skrämmande att en myndihetsutövare ägnar sig åt att via hatkommentarer skända hjälpsökande klienter.

Marks kommun har verkligen en mörk obehaglig dimma runt sig...'

Vet socialstyrelsen detta ännu?

Berätta om myndighetsövergrepp sa...

:) Jodå, det är vidarebefordrat...