lördag 26 mars 2011

KRITIK MOT MARKS SLOGAN: "ETT HÅN MOT ALLA DRABBADE"

Idag har Borås Tidning en artikel om att Marks kommun borde ändra sin slogan, "det är ett hån mot alla drabbade". Men även när man går in i Marks kommuns hemsida så kan man hitta styrdokument för socialförvalningen som så fint beskriver hur de skall vara mot sina kommuninnevånare, jag anser även att de ska plocka bort det styrdokumentet, för även den ger falska förespeglingar om att socialförvaltningen tar hand om sina kommuninnevånare på ett bra sätt, vilket inte stämmer med verkligheten. Även detta är falsk marknadsföring. I styrdokumentet används ord som "empati, kunskap, gemensamma mål och att Marks kommun är en attraktiv kommun att bo i" mm mm, även detta är ett hån för oss drabbade, det är bara patetiskt... Jag kommer inte bli kvar i denna kommunen länge till, det enda kommunen lyckats göra för oss är att göra livet surt för mig och mina barn under de åren vi bott här... Jag har en hyfsat bra lön, så de kommer förlora skatteintäkter, men å andra sidan har jag inte lust att låta mina skattepengar gå till en lön åt inkompetent personal på socialförvaltningen.

Läs mer på:
KRITIK MOT MARKS SLOGAN: "ETT HÅN MOT ALLA DRABBADE"
SKRIV PÅ NÄTUPPROPET
STYRDOKUMENT FÖR SOCIALFÖRVALTNINGEN
Klicka på textraden!


Share |

2 kommentarer:

Anonym sa...

Finns denna kommun på riktigt? Eller är det bara något uppdiktat liknande Svinarps starke man?
Om det inte är uppdiktat så finns manus för nästa säsong av Svinarp - dag för dag skrivs nya tragikomikscener till serien - direktkopierade från Marks kommun.

Tror inte ens att tvångsförvaltning av kommunen kan hjälpa. Allt är bortom räddning....¨

Flytta så fort du kan!
Fort innan de tar dig, dina barn och familj och raserar det goda livet som fanns före Mark.

Anonym sa...

Går också i dom tankarna på att byta kommun, en sak är klar i alla fall, jag kommer inte att stanna för evigt. Drar vid första och bästa tillfälle som ges.