måndag 14 mars 2011

SOC, SVERIGES GESTAPO?!

Inte ens hos polisen är man skyldig innan motsatsen bevisats, men av vem och av vad har socialförvaltningen de befogenheterna, är de Sveriges Gestapo?! Detta är lagvidrigt.
Förvaltningen i Marks kommun är infekterat och det verkar vara insvept i en dimma av ont mörker. Så som man ser det utifrån så verkar det vara ett gäng psykopater som jobbar där, logiskt förstår jag ju att så inte kan vara fallet, men man undrar ju vad som egenligen pågår och vad det är som tar bort logiken och det sunda förnuftet ur personalen på socialförvaltningen. Jag känner mig definitivt som ett brottsoffer och det är mina barn som har fått betala priset. De har inget barn- eller familjeperspektiv. Jag är rasande på dem och på hur hela situationen har utvecklat sig, för det är orättvist och fel, fel, fel.
Socialförvaltningen i Mark har låtit detta pågå under lång tid, så är de är skyldiga oss att ta in kraftiga resurser för att hjälpa oss reparera det som skett. Och detta ska ske omedelbart, dagar, veckor, månader och år har redan tickat utan att de har lyckats åstakomma någonting vettigt eller bra för oss som familj och den "skada och infektion" som har spridit sig under tiden kräver kraftiga resurser för att läka och bli bra igen. Det är mina barn de leker förvaltning med och jag tar inte lätt på det, de lär inte få glömma det, för jag kommer finnas där och påminna dem om det resten av mitt liv om det går snett för mina barn.
Jag är en förbannat bra mamma och har alltid varit det, det är soc som har svikit mig och mina barn när jag bett om hjälp när vi hamnat i kris. Jag har tagit mitt ansvar, frågan är om de har gjort det... nej... det har de hittills aldrig gjort. De bara ställer till det mer.
Kultur eller kalla det vad man vill, det som sitter i väggarna på socialförvaltningen och dess personal. De kanske njuter av att dra ner folk i ett träsk, vad vet jag. Jag vill alltid tro gott om folk, men de har verkligen fått mig att sluta tro på mänskligheten.
I ett långt telefonsamtal med pappan i jourfamiljen säger han, att han tycker att det går för fort fram med att min dotter ska börja träffa mig, frågan är, är det hans intressen de ska tillvarata?! Jag har knappt träffat henne någonting på 5 månader. Vi har inte ens fått ens chans att prata om och reda ut det som hänt. De behandlar oss som om hon är LVU placerad och det är hon inte, hon har en SoL placering. Så kallad frivillig placering, som jag inte uppfattar som särskilt frivillig, hon är i klorna på människor som vill svartmåla mig, istället för att hjälpa till och reda ut de verkliga problemet.

Share |

3 kommentarer:

Anonym sa...

Konstigt!
Helt rätt att sveriges värsta förövare mot barn och dess familjer arbetar i Marks kommuns socialförvaltning.

Undrar varför familjehemmet väljer detta konstiga ställningstagande?
Har de inte ens funderat över om det är ETISKT FÖRSVARBART att fortsätta hålla ett barn "gisslan", du varken LVU eller SOL finns.
Det borde rimligen gå att anmäla sönder detta familjehem som på sådana luddiga grunder kvarhåller ett barn utan lagligt stöd. Samtidigt som de säger att allt går för snabbt i kontakten med det verkliga fungerande hemmet!?
Detta luktar unket lång väg....

Anmäl detta konstiga så kallade familjehem! Det borde kunna rubriceras som egenmältigt förfarande med barn eller annat verkligt. Polisen kan nog finna lämplig brottsrubricering.

Tänk vad människor gör för pengar, och handledning från Marks kommun....

Skandal!

- Tack för att du orkar skriva om eländet. TACK! Alla orkar inte, och som tur är finns det hjälpande människor!

Anonym sa...

Din dotter är kidnappad, ett allvarligt brott, dessutom hjärntvättas hon sönder och hamnar i en gisslansituation. Detta spel med en ung människa och dess närstående MÅSTE AVBRYTAS OMGÅENDE!

Vad säger socialstyrelsen?
Vad säger sociala utskottet?
Har inte kommunen fått tillräckligt med kritik?

Har hört rykten om att ordföranden i socialnämnden inte verkar förstå sitt uppdrag, utan mera tillhöra "grabb-klubben". Litar på uppgiftslämnaren, men vill ändå inte tro att det är sant.

Anonym sa...

Om ditt barn är placerat med stöd av SoL kan du när som helst ta hem henne. Om du motsätter dig placeringen så måste soss överväga LVU. Det kan vara bra för då får du en advokat, ditt barn också. Det kostar inget och är soss skyldighet att ordna med det. har du förslag på vem du vill ha så får du den personen (om inte den säger nej.)