söndag 3 april 2011

SKANDALKOMMUNEN


 

Socionom/Familjerättssekreterare inom Familjerätten, 5 tjänster


Arbetsplatsen
Mark är en attraktiv kommun med flera små och medelstora orter som alla präglas av gemenskap. Här värnar vi om varandra och vår livskvalitet. Strax utanför storstaden lever vi i harmoni med naturen.
Kinna är vårt administrativa och kommersiella centrum. Kommunen har 34000 invånare och hos oss arbetar cirka 3300 personer. Det innebär att Mark är en medelstor kommun med Borås, Göteborg och Varberg på bekvämt pendlingsavstånd. De tider då de flesta börjar och slutar sitt arbete för dagen går täta buss- och tågturer.
Här är det läge för det goda livet!
Läs mer om kommunen på www.mark.se
Sektor Lokalförsörjning tillhör Teknik- och serviceförvaltningen och förvaltar och utvecklar kommunens verksamhetsfastigheter främst skolor, förskolor, idrottsanläggningar och särskilda boenden, ca 200.000 kvm.

Beskrivning av arbetsuppgifter:
Ditt arbete kommer bestå av att ha samarbete med kontaktpersoner, familjehem och adoptioner, faderskapsfrågor samt vårdnads-umgängesrätt. Arbetet kommer röra sig främst familjer i Marks kommun men samarbetar även med andra kommuner.

Beskrivning av kvalifikationer:
Vi söker dig med socionom utbildning men personliga egenskaper väger tyngre. Vi vill gärna att du har utmärkande drag av att vara helt handlingsförlamad samt avsaknad av empati. Att inte kunna lagarna i Socialtjänstlagen och Föräldrabalken är ett krav och extra plus är om du ej vet att dom existerar.
Att kunna dokumentera är inget krav för på så vis sparar man arbetstid som man kan lägga in en extrakaffepaus eller något.
Vid kontakt med personer som är ledsna och förtvivlande så bemöt dem med fraser ”-Jag förstår hur du känner dig!, – Jag hör va du säger och jag ska ta till mig informationen och föra den vidare.” Fast här är det viktigt att du ej förstår och att du skiter i allt. Du får gärna lova att ringa upp snarast, och snarast i vår verksamhet kan vara upp till 1 år. Så känn ej press att kontakten är viktig med personer som eventuellt befinner sig i fruktansvärda situationer. Om situationen bli riktig besvärligt så är verksamhetens råd är att du säger att du vet inget om deras ärende eller hur man ska lösa deras situation. Avsluta med att klämma till lite halv käckt ”-Välkommen till det goda livet!!!”
Kvalifikationer som dokumentation och hantering av sekretesspapper är inte viktigt att kunna samt ingen större förlust om något skulle komma bort heller. Hjälpas vi åt riktigt mycket att slarva bort ett och annat dokument så får vi mindre att göra, detta kan leda till att vi får en extra vecka semester.
Har du dessa kvalifikationerna så har du en given plats i vår förvaltning.

Anställningsvillkor:
Mångfald och jämställdhet är två viktiga aspekter i urvalsprocessen. Då vi inom Familjerätten/individomsorgen värnar om våra hjälpsökande och värderar deras rättssäkerheten högt har vi infört en rutin i samband med anställning som innebär att vi begär utdrag ur belastningsregistret på alla personer som erbjuds anställning hos oss.
(Detta har vi bara tagit med för att det ska se bra ut, egentligen så skiter vi i allt och vi begär inte ens utdrag ur belastningsregistret.)

Kontaktperson: Socialchefen i egen hög person

Ansvarige utgivaren: En som bor i ”goda livet” och har drabbats av Familjerätten i Mark.

Senaste ansöknings datum: Löpande eftersom folk kommer och går i stor utsträckning.

Lånad från: http://www.pirre.eu/rekryterings-hjalp-till-mark-fran-en-utan-tro-pa-forandring.html



Share |

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fann ingen adress att skicka ansökan till, fast å andra sidan så har jag empati, samt också en hel del kunskap om lagar och förordningar - jag kan nog ändå inte kmomma i fråga!

Anonym sa...

Får fungera, men jag vet ju att jag är helt normal - vilket också en av de mest prominenta psykiatrikerna i Gbg + en kollega till honom anser... Dessutom professorsutlåtande om att jag är normal.

Tror du jag kan låtsas vara psykopat och få en anställning? Det verkar ju vara gällande kriterium...

Är så glad att polisen gör förhör efter förhör efter föhör..
De frågar, vill veta, frågar igen när de inte alltid uppfattar ---- de är bättre på alla vad gäller barn och familjer än hela socialförvaltningen!!!

Ps hur ska jag som normal göra för att kunna få arbete vid denna socialförvaltning?
Hur lägger jag upp ljuget? För det måste man ju, lögn är ju bästa vägen - annars hade vi sluppit Magnus Anderssons pinsamheter. Lögn är måttot för vägen framåt enligt honom...

Berätta om myndighetsövergrepp sa...

Det kom ett mycket suspekt och märkligt inlägg 6 april kl.10:52. IP-adressen håller på att spåras. Med tanke på kommentarens art, så är misstankegraden på vart den kommer ifrån hög.

Ni andra kan ju försöka lista ut vad jag menar ;)

fostermamma sa...

Till den som skrev inlägget kan jag tala om att jag aldrig gått hos psykiatriker i Göteborg, jag har aldrig gått på tabletter. Med andra ord heller inte missbrukat piller. Jag har aldrig behövt frisförklaras eftersom jag aldrig varit sjuk på det sättet. Så skulta anklaga och sluta ljug om mig. MVH Fostermamman

Anonym sa...

Kommentar om det suspekta inlägget:
Det är nog tyvärr så att ingen frivilligt slulle utsätta sig själv för dessa bedömningar om det inte var en galen socialtjänst som hela tiden sprider lögner och osanningar som sedan de utsatta tvingas motbevisa.
Det finns ingen, och har aldrig funnits någon tablettmissbrukare.
Ser fram mot svaret på IP-adressen!