söndag 7 oktober 2012

helagotland.se: Behandlade unga - åtalas själv för knarkbrott

Tänk alla tillfällen han under lång tid har haft att förse ungdomar med droger, vad mer han kan ha gjort kan man bara ana. Jag blir så matt... jag skulle kunna hålla på med detta på heltid, att hitta information om alla oegentligheter som omgärdas kring hanteringen av omhändertagna barn, men jag har ett ordinarie heltidsjobb - som jag dessutom trivs med - som gör att jag inte har den tid jag kanske skulle önska jag hade att skriva om och hitta information detta vidriga elände, eller rättare sagt, jag behöver inte anstränga mig att hitta information, problemet är snarare att jag inte har tid att lägga ut all information jag har tillgång till.

"Den 38-årige mannen ska i höstas ha missbrukat och haft på sig flera gram kokain. Mannen sa då i polisförhör att han varit anställd på ett ungdomshem, men att han för tillfället hade tagit en "time-out".
Fram till tre veckor innan mannen togs med kokain var han folkbokförd på det aktuella behandlingshemmet, där han arbetat i nio år. Men enligt 38-åringens före detta chef, slutade han flera månader innan det misstänkta brottet ska ha skett."

Läs mer:
http://www.helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7620245


Share |

Inga kommentarer: