söndag 7 oktober 2012

GP: 16-åring inlåst av Säpo i förebyggande syfte


Helt vansinnigt, men ingenting förvånar mig längre, förutom att barn/ungdomar far illa, så börjar jag bli allt mer upprörd över att våra surt förvärvade skattepengar går till dessa myndighetsövergrepp.

"I domen talas om en påtaglig risk att 16-åringens utveckling påverkas negativt av den miljö han befinner sig i. Trots det förordas tvångsplacering tillsammans med kriminella ungdomar. Inte en rad ägnas åt alternativet att placera honom hos en moster eller mormor, som han och modern accepterar.
Själv säger han:
”Om jag inte varit muslim, hade det här aldrig hänt, säger min advokat. En annan kille här som dömts för vapenhot och våld ska flyttas till en öppen anstalt. Jag sitter här inte för något jag gjort eller ens tänkt göra, utan för något som Säpo tror att jag tänker.”
I George Orwells bok 1984 är det ett brott att tänka fel. I verklighetens Sverige tycks myndigheterna gått steget längre.
Så vad mer kan counterjihadisterna begära av hårdare tag och negativ särbehandling av muslimer?"

Läs mer på:
http://www.gp.se/nyheter/debatt/1.1024364-16-aring-inlast-av-sapo-i-forebyggande-syfte



Share |

Inga kommentarer: