lördag 8 juni 2013

Intervjuserie med juristen Siv Westerberg


Jag kan bekräfta att det Siv Westerberg beskriver stämmer, allt är självupplevt. Jag minns hur jag hade fått en arbetsskada, där jag gjort en arbetsskadeanmälan och blev kallad till försäkringskassan för att träffa försäkringskasseläkaren - jag hade dock aldrig varit sjukskriven för skadan - jag blev placerad i en dunkelt rum, försäkringskasseläkaren klev in i rummet och stod 1,5 meter ifrån mig och bad mig visa upp händerna, jag gjorde det och beskrev problemen, därefter sa läkaren att han inte kunde se något fel på min hand - detta utan att kliva fram till mig - och godkände inte min arbetsskadeanmälan. Några år senare kom jag att hamna hos rätt läkare som kunde identifiera problemet och operera min hand - detta efter att ha besökt X antal läkare - så jag blev bra i handen så småningom, men ändå, läkaren klev inte ens fram för att undersöka min hand. 

Jag har ju levt i en tro om att vi lever i ett samhälle som har ett socialt skyddsnät, trots att jag upplevt tillfällen då min tro på det vacklat, så har jag ändå velat tro att vi lever i ett tryggt samhälle, tills detta med min dotter hände, då de omhändertog henne, och även vad det gäller socialtjänstens myndighetsutövning så kan jag bekräfta att allt det Siv Westerberg beskriver stämmer. Yrkeskårer som psykologer, läkare vågar inte gå emot den sociala myndigheten på grund av rädsla för att det skall slå tillbaka mot dem genom att tjänstemännen gör diverse anmälningar mot dem. Socialens tjänstemän drar sig inte ens för att ruinera barns och ungas liv för att få rätt mot föräldern. De utnyttjar min dotters naivitet och sårbarhet för att spela ut henne mot mig, för att jag vägrar acceptera att myndigheten missbrukar sin myndighetsutövning. Precis som Siv Westerberg beskriver så har de skrivit i utredningen att jag inte kan tillgodose min dotters behov på mängder av punkter, som om jag skulle vara mindre intelligent på något sätt, jag som har två ingenjörsexamina och har levt för mina barn... Det är helt vansinnigt, och detta vidriga bekostas med våra skattemedel! Siv Westerberg är en fantastisk kvinna, men hon är till åren och vem kan ta hennes plats och uträtta detta enorma arbete som hon gör rakryggat och med hjärtat på rätt ställe?!







Share |

1 kommentar:

Anonym sa...

En normal människa som sett i genom.
Tack för att de finns!!!