söndag 17 mars 2013

SR: Åklagare i Borås valde att inte utreda Oasen

Vad menar åklagaren?! Vem skulle annars göra polisanmälan om inte de som vistas på Oasen och får se oegentligheterna... mycket märkligt... men de förklarar ju myndigheters beteende, människosyn och deras förutfattade meningar och vi anses leva i en rättsstat. Gång på gång slås jag av, att bara för att man fått med socialtjänsten att göra så är förälderns trovärdighet lika med noll, samtidigt som socialtjänstens handläggare, övriga personal, familjehem och institutionspersonal fritt kan ljuga hur mycket som helst, trots motsatt bevisning.  Jag fattar inte, det är helt sjukt och surrealistiskt. Jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig att det kan gå till såhär, men det gör det. Gång på gång kommer jag i kontakt med familjer som har samstämmiga berättelser och jag vet att det är sant för min egen familj har råkat ut för samma sak. Vi var en gång en vanlig familj, med allt vad det innebär, socialtjänsten i Mark krossade oss, jag förstår inte vad de får ut utav att stjälpa när de istället kan hjälpa! Det är sant att myndigheter skyddar myndigheter! Socialtjänsten i Mark hade sönder två goa skötsamma ungdomar och provocerade mig med det och vände sedan min reaktion på det mot mig! Skäms på er i Mark som lät detta ske! Ni som kunde gjort något åt det har ni ens vett på att skämmas!


Läs om det här:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=5474436

Share |

Inga kommentarer: