tisdag 5 februari 2013

Ungmamma93: Jag förlorade två barn på 72 timmar


Ännu en liten familj som har drabbats av myndighetsövergrepp. Man söndrar och skändar, istället för att hjälpa och lyfta... Man är naiv och tror att man kan be om hjälp, men det socialtjänsten levererar är stjälp! När socialtjänsterna fått hålla på med sin terror tillräckligt länge så blir det i värsta scenariet en självuppfyllande profetia, då de har lyckats trasat sönder relationer, individer och deras familjer.

"I flera år har många ställt mig frågan vad som egentligen hände våren 2010 när jag väntade Angelicas lillasyster Saga. Det många inte vet var att socialtjänsten gick in och gav mig ett ultimatum - Gör abort annars omhändertar vi Angelica. Utan någon grund alls, annat än att min mamma ringt in och talat om att hon var orolig över hur jag mådde och bad om hjälp, men ingen visste då att det bara skulle vara en början av ett helevete som skulle dra igång. Ett helevete med tjänstefel, maktmissbruk, sekretessbrott och inte minst en kamp för sitt barn."

Läs mer:
http://www.nattstad.se/Ungmamma93?bloggArchive=2012-10-01 

Läs även:
http://na.se/bloggar/saraqvarforth/1.1667185-miss-q-s-resa?blogPostAction=view_post&postingId=19.859501



Share |

2 kommentarer:

Anonym sa...

Liknande problem i Haninge. Socialtjänsten är fyll till bredden av underkonsulter som fakturerar skattebetalarna på miljonbelopp årligen på att trasa sönder familjer i behov av stöd. Ju mer familjer de kan förstöra, ju mer framtida arbete säkrar de till sig själva.

Berätta om myndighetsövergrepp sa...

Dessa oegentligheter kan fortgå, så länge allmänheten låter det ske. De flesta är ovetande om hur vansinnigt korrupt hela systemet är, och under tiden slås människors liv i spillror.