fredag 23 december 2011

DET KOM ETT MAIL - EN 9-ÅRIG FLICKA PLACERAD PÅ OASEN MED ÄLDRE BARN


 OASEN



                                             HEJ!
JAG SKRIVER MED ANLEDNING AV MIN 9-ÅRIGA DOTTER SOM FAR SÅ HEMSKT ILLA SÅ DET FINNS SNART INGA ORD. DET BÖRJA MED ATT JAG EJ GICK MED PÅ FRIVILLIG PLACERING AV L. FÖR JAG VILLE HA EN PLACERING TILLSAMMANS MED L. DET RESULTERA TILL ETT LVU. VILKET JAG ÅNGRAR SÅ MYCKET VARJE DAG OCH NATT.

L HAMNA I EN FAMILJ OCH JAG STRED MED ADVOKAT. JAG VALDE SEN ATT LÅTA L VARA DÄR ETT TAG. PGA HON KOM SÅ BRA TILL RO MED SKOLA OCH KOMPISAR. EN HÄNDELSE SOM KOM FRAM I FAMILJEHEMMET VAR ATT L HADE "LEKT" MED DEN BIOLOGISKA DOTTERN MED SEX INSLAG. L FICK FLYTTAS AKUT FRÅN ALLT SAMMA DAG.

SOCIALCHEFEN NINA BERGFORS RINGDE 3 MIN OCH SA: VI HAR FLYTTAT L IDAG TILL ETT JOURHEM. SÅ JAG SKULLE VETA DETTA. TACK DET VAR JU SNÄLLT. DOM FÖRSTORADE UPP DETTA NÅT VANSINNIGT, OCH DIREKT SÅ HAR L SVÅR PROBLEMATIK. DETTA ÄR JU MITT FEL FRÅN BÖRJAN. DOM SKICKA L PÅ SAMTAL PÅ BARNAHUSET I LUND, 4-5 GÅNGER. JAG SÄGER ATT JAG VILL ÅKA MED HENNE VAR SOM HELST BARA JAG OCH L FÅR VARA TILLSAMMANS. MEN NEJ OCH ÅTER NEJ.

NU DET VÄRSTA AV ALLT. L BLEV KÖRD AV SOC I TORS TILL ANEBY OASENS BARNHEM. JAG PRATADE MED HENNE IDAG LÖRD OCH HON SITTER PÅ EN AVD MED 13-14 ÅRINGAR. HON BERÄTTAR OCH GRÅTER HELA TIDEN ATT DOM SKRIKER SLÅR I DÖRRAR. DOM HAR LARM PÅ SINA DÖRRAR PÅ SINA RUM OCH FÖNSTER. HON ÄR RÄDD OCH SÄGER JAG ÄR JU INTE SOM DOM MAMMA. JAG VILL HEM. GRÅTER O GRÅTER. DETTA MÅSTE KOMMA UT. HÄR FINNS EN MAMMA SOM VILL ALLT FÖR ATT VI SKA FÅ DET BRA. JAG GÅR MED PÅ ALLT BARA VI FÅR VARA TILLSAMMANS. L ÄR EN TJEJ SOM TYCKER OM ATT LEKA PYSSLA RIDA OCH LÄSA BÖCKER. DOM FÖRSTÖR HENNE. SÅ HEMSKA UPPLEVELSER OCH 9 ÅR. JAG HAR ADVOKAT OCH SKA ÖVERKLAGA DETTA.MEN DET TAR SÅN TID. JAG BER ER ATT TA UPP DETTA HUR SOCIALFÖRVALTNINGEN BEHANDLAR ETT LITET BARN.

L HAR ALLTSÅ BOTT ETT OCH ETT HALVT ÅR HOS FAMILJEN. MED UMGÄNGE MED MIG EN GÅNG I MÅNADEN OCH TELEFON KONTAKT VARJE MÅNDAG. JOURHEMMET BODDE HON I CA 3 VECKOR. OCH NU TILL DENNA INSTITUTION. JAG BER ATT NI TAR ER AN DETTA FRAMFÖR ALLT FÖR L SKULL. JAG VET ATT ANDRA FAMILJER HAR DRABBATS OCH VARIT MODIGA OCH GÅTT TILL MEDIA I TV OCH TIDNINGAR. DET ÄR MÄNGA MÅNGA SOM DRABBATS AV LUNDS SOCIALFÖRVALTNING. BARN MISSHANDEL JAG VILL VARA EN AV DOM SOM VILL DELA DETTA MED ALLA HUR SOCIALEN JOBBAR I LUND.


XXXXXX XXXXXXXXXXXXX
 

Share |

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns bara en kommentar:

Denna flicka är bokstavligen och bildligt i helvetet på jorden!

Se gärna tidigare inlägg på denna blogg om storskurken Rune Nensens bedrägerier.

Läs gärna om hur ett stort antal barn förgreps sexuellt av en "boende". Så bra koll har personalen.

Gör allt för att få henne därigrån. Vilken institution som helst, men inte denna!

Det är bråttom!

Fy fasiken att kommuner kan betala för denna smutsinstitution!
Skäms, landets socialförvaltningar. Carema är en förebild i jämförelse med Oasen barnhem!

Inom kort kommer denna stackars flicka ha allt tänkbara diagnoser och tvingas till lydnad och total underkastelse - när hon är helt viljelös och smidig "börjar behandlingen ta". Sedan fortsätter detta i västa fall i flera år!

Det är bråttom!

Anonym sa...

Till 9:åringens moder:

Skicka gärna in det material som finns på denna hemsida om Barnhemmet Oasen.
Be dem kontrollera hur många anmälningar socialstyrelsen har fått om detta hem (finns många, men tyvärr leder de sällan till åtgärd). Dock hade de inte ens koll på skilnaden mellan sjukjournal och behandlingsjournal (allt var misch-mach).

Kräv av soc att byta placering. Ägarens fru är dessutom rektor för skolan. Som flicka är hon extremt utsatt då de flesta är kraftigt utåtagerande POJKAR med grövre autismspektrum/ADHD-diagnoser.

Detta får inte ske!



Varför rådgjorde de inte med dig som moder vad som kunde vara en bra placering. Denna institution har inget hjärta. Bara Hån och underkastelse. Din dotter kommer att få poäng för allt hon gör eller inte gör. Gör hon fel dras poäng från henne. Då kanske hon inte har tillräckligt med poäng ens för att kunna ringa dig eller ngn annan. Detta strider mot mänskliga rättigheter.

Rune Nensens ena dotter hade dessutom en pojkvän helt outbildad där som arbetade en sommar. Denne förgrep sig sexuellt på en intagen flicka.
Ett annat barn fick armen vriden ur led när de beträdde Rune NENsens egna gräsmatta.


Gör allt du kan. Denna institution är ngt man inte ens tror får förekomma i Sverige.

När socialtjänsten säger de har vetenskapliga metoder så är det INTE SANT. Det är Rune Nensen själv som skapat ett nätverk av div märkliga personer världen runt som påstår sig ha bra metoder att hantera och omfpoma "ligister", t.ex. Bronx New York. Han äger själv ICART-forsknings och föredragsinstitutet där han lurar skjortan av sveriges socialförvaltningar.

Bluff och båg + barnmisshandel på högsta kvalificerade nivå.

Gör vad du kan för din dotter.