fredag 30 december 2011

VARNING FÖR SOCIALTJÄNSTEN

Har du tankar på att gå till socialtjänsten för att be om stöd och hjälp i en familjefråga? GÖR INTE DET, det är det absolut sämsta beslut du kan ta. Vänd dig hellre till andra alternativ, allt annat är bättre än socialtjänsten. Det är ett lotteri, och går det snett kan du inte räkna med att andra instanser såsom socialstyrelse eller JK/JO skall komma till din hjälp, för det kommer troligen inte ske. Och sannolikheten att er situation kommer att förvärras efter en kontakt med socialförvaltningen är större än tvärt om. Skenbart förmedlar socialtjänsten att de finns där för att hjälpa individer, men sanningen är att systemet är uppbyggt att stjälpa dem. Socialförvaltningens fokus ligger inte på att stötta och hjälpa familjer, utan deras fokus ligger på att göra utredningar som smutskastar föräldrar, så att de skall kunna alienera barn från förälder. Ingen annan instans kommer att på allvar gå in och seriöst utvärdera sanningshalten och objektiviteten i utredningen och om de mot förmodan skulle göra det så hinner socialförvaltningen göra en omfattande skada på ditt barn och familj innan och under tiden detta pågår. För handläggarna kommer inte att göra det som är rätt, utan de kommer att göra allt för att "vinna", och alla medel är tillåtna, till och med lögner. 

Jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig att det får gå till såhär i ett modernt samhälle. Det är ett högt pris vi som familj har fått betala för att ha fått denna lärdom, ett pris som ingen av oss förtjänar. Tänk att jag var så naiv att jag trodde vi skulle möta stödjande personer som nu skulle komma att hjälpa oss att lösa den uppkomna situationen. Det fanns inte i min värld att familjer kunde utsättas för det elände som socialförvaltningen sedan skulle komma att utsätta oss för och för att inte tala om andra drabbade familjers berättelser jag har fått ta del av.


http://www.nkmr.org/varning_for_socialtjansten.htm

http://www.nkmr.org/alvheims_tio_bud.htm


Share |

1 kommentar:

Anonym sa...

Som du påtalar, du är inte ensam...

TYVÄRR!

Detta är ett skitland...