söndag 4 november 2012

BT: Mark bryter mot dom kring fosterbarnen


Det värsta är att omvärlden blundar för denna totalt korrupta socialnämnd. De ljuger och manipulerar uppgifter i en omfattning som är direkt kriminell, ändå finns det ingen/inget som kan sätta stopp för dessa oegentligheter, de få som försöker kommer ingen vart så länge övriga politiker stoppar huvudet i sanden och egentligen inte bryr sig mer än att deras egna fickor skall fyllas. Tid som aldrig kan komma tillbaka tickar för barnen som far illa i hanteringen, tid som är lång tid i en barns liv. Med socialtjänstens uttröttningsmetod krossas individer och deras framtid, socialtjänsten väntar på att föräldrar/andra anhöriga skall ge upp, så att socialtjänsten sedan kan säga att de övergav barnen. Eller att barnen genom alieneringen tror att föräldrarna/andra anhöriga har övergivit dem, så att de själva till slut tar avstånd, för att de inte står ut att vara kvar i sorgen. Det är mer regel än undantag att kommunen bryter mot lagar och direktiv. Politikerna som sitter på beslutspositioner beter sig som arroganta idioter rent ut sagt. Senast idag försökte jag ha en dialog med Anita Lomander, som är vice ordförande i socialnämnden och ledamot av kommunfullmäktige, och jag kan verkligen inte ens förstå hur det ens är möjligt att hon har den positionen hon har i politiken i Mark. Jag har även pratat med vice ordförande i socialutskottet Karlsryd, han var strategiskt fåordig, men han lät mig åtminstone prata till punkt till skillnad från Lomander. Nu ringde jag inte på grund av nedanstående artikel utan för att informera om hur min familj har blivit hanterade. Efter dessa turer med Marks kommun, så kan jag bara med bedrövelse konstatera att det är illa i kommunen, mer än illa. Men det värsta är att barn och ungdomar far oerhört illa på grund av hur socialnämnden och dess tjänstemän i familje- och individomsorgen beter sig. Med sin myndighetsutövning och mantrat 'Barnens Bästa' krossar de barns och ungdomars själar. Att obstruera är precis vad tjänstemännen och politikerna envist har hållit på med genomgående i kontakten med mig och andra. Därefter blev det även ett samtal med Mia Magné, ordförande i socialutskottet, det var ju ett märkligt och 'intressant' sådant... Vad säger det om samhället egentligen, när de styrande är ointresserade av att lyssna på drabbade om vilken skada de har orsakat dem och oviljan att sätta sig in i vad som faktiskt hänt. Det är kommunen själv som är skyldig till försummelse, men de går skadefria, under tiden familjer far illa...


Share |

Inga kommentarer: