fredag 11 maj 2012

Frihetssmedjan: När riksdag & regering begår övergrepp…

Vanvården i Sverige fortsätter. Hela familjer utsätts för övergrepp av samhället. De som vågar protestera mot socialtjänstens hantering av barn blir trakasserade av socialtjänstens tjänstemän och chefer. De sociala rovdjuren drar sig inte för någonting...

"- De var inte kloka! Vi barn blev bestraffade för minsta förseelse och det handlade ofta om kollektiv bestraffning. Om ett barn inte hade ”skött sig” så kunde flera stycken bli inlåsta utan mat en hel kväll! Det var väldigt vanligt att man lade barnen i rygglås och tryckte ner dem i gruset… Det var helt….. sjukt! Jag var bara där under ett halvår! Tack och lov hade jag föräldrar som lyssnade och trodde på mig så jag fick flytta tillbaka hem! Tänk er själva att vara ifrån sina föräldrar i 3 veckors tid när man är 13 år – för så var det… Vi bodde där 3 veckor i rad och sedan fick vi åka hem (om vi hade ”skött oss”) under helgen. Oftast fick vi inte ens ringa eller ta kontakt med våra föräldrar – jag tror det fanns någon slags telefontid, men det berodde på vad man hade för anledning att ringa hem…"

Läs mer på:
http://www.frihetssmedjan.se/2012/05/riksdagen/#comment-14190






Share |

1 kommentar:

Anonym sa...

Om Forest Gump dök upp i svensk partipoitik skulle jag omgående lägga min röst där. Dessutom en fil med briljant excelense av teoretisk ironi med värme.

Inte många filmer klarar både samhällskritik, ironi och kärlek - i samma film.

Marks kommun är en sjuk kommun!