lördag 28 april 2012

BT: Socialnämnden i Mark får ansvars- frihet: "Man visar sådan feghet"


Marks kommun styrs av teknokrati, inte demokrati. Nu har Borås Tidning tagit bort alla kommentarer och möjligheten till att kommentera nedanstående artikel. Än en gång visar ful media sitt ansikte, de vill censurera de kritiska rösterna. Det fanns en hel del bra kommentarer och även jag hade lagt in en, men det var tydligen inte lämpligt att låta innevånarnas röster bli sedda. Men för att återgå till ämnet, än en gång slipper socialnämnden undan. Detta är skandal, för det finns ingen rättssäkerhet överhuvudtaget för de drabbade familjerna, hade socialnämnden tilldelats ansvar för deras oegentligheter, så hade det gett lite upprättelse för alla som fått sina tillvaron krossade på grund av inkompetenta politiker och tjänstemän. Vi som lever i konsekvenserna av vad socialnämnden ställt till med, har det på inget sätt lätt. Vi får lida, ekonomiskt, känslomässigt, barn blir mobbade, uteslutna och har förlorat vänner på vägen, plus att de förlorat släktingar och familjemedlemmar, hälsan tar stryk och mycket, mycket mer. Socialnämnden har inte bara dragit ner kommunens ekonomi, de har också stulit en stor del av de drabbades liv, allt normalt har tagits ifrån dem, deras leenden har tagits ifrån dem. Konsekvenserna är oerhörda. Livsituationen har försämras betydlig för barnen och familjerna, även om man har kommit ur socialtjänstens grepp, så lever man i konsekvenserna av vad de ställt till med och det är inte lite elände de ställt till med. Socialförvaltningen med dess politiker och tjänstemän är de verkliga misshandlarna och de kommer ändå alltid undan med vad de gjort, hur illa och vidrigt de än betett sig. Det är en sjuk organisation, en cancer i samhället. Har de en medveten strategi att splittra familjer?! Det verkar så eftersom detta beteende inom socialtjänsten är systematisk och sker runt om i landet.


Igår satt jag på spårvagnen, det klev in en ordentligt påverkad pappa med barnvagn in på spårvagnen, 'jävla unge' sa han till den lilla (2-åring?) och matade den lilla med glass. Jag blev ledsen och illa berörd och så tänkte jag på vad socialtjänsten gjort mot min familj. Jag skulle aldrig göra något sådant mot mitt lilla barn, under barnens uppväxt tog jag knappt en droppe alkohol, för jag ville vara nykter ifall något skulle hända. Jag vet så många föräldrar som inte tänker så. Jag vet de föräldrar som har varit onyktra på midsommar och inte kunnat hämta deras dotter som legat mer eller mindre alkoholförgiftad på annan plats. Men jag har minsann behandlats som en kriminell som inte har föräldraförmåga av socialtjänsten och de har ljugit ihop en utredning som skändat och kränkt mig i den grad att det förgiftat min och min sons och nu min dotters relation. Dessa barn som jag helt har levt för och som varit mina ögonstenar. Detta för att jag inledande bad om hjälp med att sonen och jag hade kommit i en konflikt kring hans dataspelande som spårade ur när jag försökte gränssätta. Jag gjorde misstaget att ta kontakt socialtjänsten, därefter har det varit en nedåtgående spiral. Pressen och sorgen har varit ohygglig, samtidigt som jag brottats med cancer. Socialförvaltningens tjänstemän och politiker är livsfarliga, sätter man vapnet myndighetsutövning i fel händer, så kommer den familj som hamnar i vägen för denna, ovillkorligen att få familjen krossad, utan att rättvisa någonsin kommer att skipas. Systemet är korrupt och icke rättssäkert, för att överleva dessa myndighetsövergrepp måste man vara övermänsklig, och det förväntar sig handläggarna att man skall vara, för själva är de ju stenstoder, minsta lilla affekt man visar i form av ledsnad, ilska, förtvivlan eller sorg, alla normalt mänskliga känslor betecknar de som psykiskt sjuk eller psykiskt instabil eller någon annan märklig diagnos tagen ur psykiatrin. Men det är de är själva som är dårar... De medvetet stjälper istället för hjälper...



http://www.bt.se/nyheter/mark/socialnamnden-i-mark-far-ansvars--frihet-%283248246%29.gm



Läs även denna artikeln från Markbladet (återkommer med datum för artikeln):



Share |

1 kommentar:

Anonym sa...

Ofattbart.
Kan man inte bara ta bort revisorerna som en besparingsåtgärd - de fyller ju ändå ingen funktion!

/Avgå Hermansson o Lomander!

(fast tar man bort dem så hamnar väl pengarna istället i en ficka på ngt riskkapitalbolag med säte på Caymanöarna..)